اضافه شدن تماس تصویری به نسخه بتای تلگرام

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چندی‌ست که شایعاتی مبتنی بر اضافه شدن تماس تصویری به تلگرام منتشر شده است و حدود ۲ ماه پیش بود که دارندگان آیفون می‌توانستند با نصب نسخه بتای این برنامه روی گوشی خود تماس تصویری برقرار کنند، حالا این قابلیت برای کاربران آندروید نیز فراهم شده است.

اولین بار سایت XDA-Developers بود که ویژگی تماس تصویری در تلگرام را بیان و مشخص کرد که در نسخه ۷٫۰٫۰ تلگرام این قابلیت به آن اضافه می‌شود. البته فعلا برای داشتن چنین قابلیتی هر دو طرف تماس باید آخرین نسخه بتای این برنامه را نصب کرده باشند.

اخیرا برنامه تلگرام از مرز ۵۰۰ میلیون دانلود در پلی‌استور گذشت و یکی از عوامل آن همه‌گیری کرونا بود. البته از آنجایی که این شرکت برخلاف پیام‌رسانی مثل واتساپ و Messages گوگل روی گوشی‌ها به‌صورت پیش‌فرض نصب نیست عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است اما هنوز هم با واتساپ (پنج میلیارد دانلود در گوگل پلی) و Messages (یک میلیارد دانلود در گوگل پلی) فاصله دارد.

همچنین تلگرام توانسته با ایجاد ویژگی‌های جدید و رمزگذاری پیام‌ها، کاربران خود را به مرور افزایش داده و جزو ۱۰ مسنجر برتر دنیا باشد. این برنامه دارای ویژگی‌های زیادی مانند فضای ابری، فولدرها و پشتیبانی از سیستم‌عامل‌ها را داراست. همچنین برای ورود به برنامه دسکتاپ تلگرام لازم به داشتن تلفن همراه نیست (برخلاف واتساپ).

چندی پیش، تلگرام بیان کرد که برای رقابت با نرم‌افزار زوم و به دلیل شرایط کنونی دنیا، می‌خواهد قابلیت تماس تصویری را به این برنامه اضافه کند که البته هنوز زمان انتشار این ویژگی مشخص نیست.

همچنین این شرکت بیان کرد که به دلیل همه‌گیری کرونا، بسیاری از افراد در قرنطینه کار می‌کنند و اطلاعات زیادی را در بستر اینترنت رد و بدل می‌کنند، درنتیجه به فضای امن و سریعی نیاز دارند. همچنین تماس تصویری موجود در بقیه برنامه‌ها در عین سادگی یا پایدارند و یا قابل استفاده (یعنی هر دو ویژگی را ندارند)، اما این شرکت می‌خواهد هر دو ویژگی را به تماس تصویری پیام‌رسان تلگرام بیاورد و هم اکنون نیز روی امنیت و عملکرد تماس تصویری تلگرام کار می‌کنند.

به‌علاوه تلگرام از کاربران خود به‌خاطر انتخاب نرم‌افزاری عالی با امکانات زیاد، برخلاف دیگر پیام‌رسان‌ها با امکاناتی محدود و شخصی‌سازی‌های کم تشکر کرد و گفت که روزانه حدود ۱٫۵ میلیون کاربر جدید از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند و تلگرام تبدیل به بیشترین برنامه دانلود شده در ۲۰ کشور جهان شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر