حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مجوز موقت همکاری بین گوگل و هواوی منقضی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – پس از فشارهای دولت آمریکا، وجود یک مجوز موقت امکان پشتیبانی گوگل از گوشی‌ها و تبلت‌های هواوی را فراهم کر که در حال حاضر این مجوز منقضی شده است.

با وجود مجوز موقت دستگاه‌های قدیمی هواوی می‌توانستند به‌روزرسانی‌‌ها و پشتیبانی را از گوگل دریافت کنند.طی روزهای گذشته مجوز موقتی که امکان همکاری بین گوگل و هواوی را ایجاد می‌کرد منقضی شد. در حقیقت این مجوز از نظر فنی به منظور کمک به جوامع روستایی در ایالات متحده آمریکا طراحی شده بود تا مناطقی که به هواوی وابسته هستند بتوانند از تجهیزات جدید خود استفاده کنند.

 به گفته وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا این مجوز به کاربران دستگاه‌های هواوی و همچنین تامین‌کنندگان خدمات مخابراتی فرصت می‌دهد تا بطور موقت بتوانند از آن استفاده کنند، اما باید به دنبال تجهیزات جایگزین باشند.

این مجوز امکان پشتیبانی گوگل از گوشی‌ها و تبلت‌های هواوی را فراهم می‌کرد. اما اکنون منقضی شده است. گوگل نیز این موضوع را تایید کرده است و بیانیه‌ای در ابتدای سال جاری میلادی ارائه کرده است. در این بیانیه به پشتیبانی از محصولات هواوی و عدم نصب برنامه‌های خود روی دستگاه‌های جدید اشاره شده است.

کمپانی هواوی نیز وضعیت موجود و تاثیرات احتمالی آن را بررسی می‌کند. با این وجود نمی‌تواند به‌روزرسانی‌ها را به دستگاه‌هایی که با سرویس گوگل فروخته شده‌اند ارائه کند. به نظر می‌رسد این موجوز دوباره به صورت موقت تمدید شود اما فشار دولت ترامپ بر این برند روز به روز در حال افزایش است.

گوشی‌های جدید هواوی از سرویس‌های گوگل برخوردار نیستند. در حال حاضر TSMC نیز همکاری خود را با این کمپانی قطع کرده است. با این وجود پشتیبانی از محصولات قدیمی ناممکن خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر