گوشی‌های گیمینگ iQOO 5 و iQOO 5 پرو یا چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ معرفی شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

برند iQOO جدیدترین گوشی‌های پرچمدار گیمینگ خود را به نام‌های iQOO 5 و iQOO 5 پرو معرفی کرد. این دو هندست تقریبا مشابه هم هستند، اما مدل پرو دارای فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات و یک دوربین اضافی پریسکوپ در پشت خود است. مدل پرو همچنین در نسخه‌های انحصاری BMW M Motorsport در رنگ‌های سفید و مشکی با اکسنت‌های قرمز رنگ عرضه خواهد شد.

هر دو گوشی دارای نمایشگر ۶.۵۶ اینچی AMOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و بریدگی هول پانچ در گوشه بالا سمت چپ خود برای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هستند. انحنای نمایشگر مدل پرو در لبه‌های کناری نسبت به مدل استاندارد کمی بیشتر است، اما پنل هر دو هندست دارای پاسخ لمسی ۲۴۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت هستند و از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کنند. همچنین یک حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگرها وجود دارد.

سیستم دوربین پشت iQOO 5 شامل یک سنسور GN1 سامسونگ با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل و لرزشگیر اپتیکال، یک دوربین التراواید ۱۳ مگاپیکسلی و یک لنز پرتره ۱۳ مگاپیکسلی می‌شود.

مدل پرو نیز دارای همان دوربین‌های اصلی و التراواید مدل استاندارد بوده، اما در کنار آن‌ها از یک دوربین پریسکوپ با بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابر و زوم هیبریدی تا ۶۰ برابر نیز استفاده کرده است.

در داخل گوشی‌های سری iQOO 5 از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ در کنار ۸/۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 3.1 استفاده شده است. همچنین یک سینک حرارتی VC در داخل آن‌ها وجود دارد که به گفته iQOO درجه حرارت پردازنده دستگاه را تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌دهد.

انرژی iQOO 5 Pro را یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تامین می‌کند که از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات بهره می‌برد. iQOO ادعا کرده است که این فناوری باتری دستگاه را فقط در عرض ۱۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ خواهد کرد. همچنین سنسورها و الگوریتم‌هایی در داخل هندست وجود دارند که درجه حرارت باتری را کنترل می‌کنند تا از بروز هرگونه آسیبی جلوگیری کنند.

گوشی iQOO 5 هم دارای یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که از شارژ سریع ۵۵ وات پشتیبانی می‌کند. با این فناوری، باتری هندست در عرض ۵۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ خواهد شد. هر دو هندست جدید iQOO سیستم‌عامل اندروید ۱۰ را در کنار رابط کاربری iQOO UI 1.5 اجرا می‌کنند.

iQOO 5 در رنگ‌های آبی و خاکستری قابل دسترس خواهد بود و قیمت آن از ۳۹۹۸ یوان چین (۵۷۶ دلار) برای نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایتی شروع خواهد شد. قیمت نسخه‌های ۱۲/۱۲۸ گیگابایتی و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی هم به ترتیب ۴۲۹۸ یوان (۶۲۰ دلار) و ۴۵۹۸ یوان (۶۶۲ دلار) خواهد بود.

قیمت گوشی iQOO 5 پرو نیز برای نسخه‌های ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی به‌ترتیب ۴۹۹۸ یوان (۷۲۰ دلار) و ۵۴۹۸ یوان (۷۹۲ دلار) خواهد بود. فروش هندست‌ها در چین از تاریخ ۲۴ آگوست شروع خواهد شد و جزئیات عرضه بین‌المللی آن‌ها نیز بعدا اعلام خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر