پتنت گوشی هوشمند جدید هوآوی با یک نمایشگر کوچک در پشت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دیروز اداره ملی حق مالکیت معنوی چین اطلاعاتی منتشر کرد که براساس آن هوآوی پتنت جدیدی را برای یک گوشی هوشمند ثبت کرده است. در واقع تولیدکنندگان عمده، پتنت‌های زیادی از طرح‌های بی‌شمار خود را به ثبت می‌رسانند اما این به آن معنا نیست که همه ‌این طرح‌ها به محصول نهایی تبدیل شوند. با این حال، طرحی که اکنون درباره آن صحبت می‌کنیم بسیار جالب است و دلایل زیادی وجود دارد که امکان دارد هوآوی روزی آن را به واقعیت تبدیل کند.

مدلی که در این پتنت نمایش داده می‌شود از لحاظ ظاهری مشابه مدل‌های سری میت هوآوی است. در قسمت جلو گوشی یک صفحه نمایش آبشاری با خمیدگی زیاد به چشم می‌خورد و تقریبا بدون حاشیه به نظر می‌رسد. در قسمت پشت گوشی از یک ماژول دوربین چهارگانه ماتریسی شکل استفاده شده و یک نمایشگر کوچک نیز در وسط این لنزها قرار دارد که می‌تواند زمان و اطلاعات دیگری را نمایش دهد.

به طور کلی، هوآوی در پنل پشتی پتنت گوشی جدید خود سه نوع نمای مختلف را به نمایش می‌گذارد که به ترتیب، نمایشگر مینیاتوری را در قسمت داخلی، بالا و پایین ماژول دوربین قرار می‌دهد اما به طور واضح مشخص است که نمایشگری که در داخل ماژول دوبین قرار می‌گیرد از دو طرح دیگر ابعاد بزرگتری دارد و درنتیجه می‌تواند محتوای بیشتری را نمایش دهد.

با این حال ما به این می‌اندیشیم که آیا هوآوی گوشی هوشمندی با چنین طرحی معرفی می‌کند یا نه، چرا که تولید کنندگان دیگری هم قبلا چنین کاری را انجام داده‌اند، هرچند که طراحی آن‌ها کمی با آنچه هوآوی ارائه می‌دهد متفاوت است اما مفهوم این ایده یکسان است.

همان طور که احتمالا حدس زده‌اید منظور ما میزو پرو ۷/ پلاس است که در پنل پشت خود یک نمایشگر ثانویه ۱.۹ اینچی با رزولوشن ۲۴۰ در ۵۳۶ پیکسل آمولد دارد و به نظر می‌رسد که عملکرد خوبی داشته باشد اما از نظر سرعت پاسخ‌گویی، دقت و واکنش به لمس با صفحه نمایش اصلی قابل مقایسه نیست. این نمایشگر در واقع می‌تواند اطلاعات مفیدی مانند زمان، نتایج گام‌شمار، کنترل‌های پخش موسیقی و چند اعلان را نمایش دهد.

با این حال، در رابطه با این صفحه نمایش دو مشکل وجود دارد: اول این که هیچ برنامه متفرقه‌ای نمی‌تواند در این نمایشگر اجرا شود و میزو اعلام کرده بسته توسعه نرم‌افزاری و رابط برنامه نویسی آن را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد اما سوال مهم اینجاست که چه تعداد از آن‌ها برای این گوشی برنامه می‌سازند و نکته دوم: تنظیمات این نمایشگر به کاربران اجازه نمی‌دهد تا محتویاتی را که نمایش می‌دهد سفارشی کنند و درنتیجه از کنترل حریم خصوصی ضعیفی برخوردار است.

بنابراین حتی اگر پتنت گوشی هوشمند جدید هوآوی به محصولی واقعی تبدیل شود باز به احتمال زیاد صفحه ثانویه آن قادر به نمایش اطلاعات زیادی نخواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر