شارژدهی موتورولا Razr 5G بهتر از گلکسی Z Flip نخواهدبود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ گلکسی Z Flip 5G بی‎شک بهترین دستگاه تاشدنی است که امسال منتظر ورود آن به بازار هستیم و از رونمایی رسمی آن هم اطمینان کامل داریم. اما پیش از آنکه سامسونگ عرضه این دستگاه را آغاز کند، موتورولا از نسل دوم Razr رونمایی خواهدکرد تا بتواند بخشی از مشتریان Z Flip 5G را به‌سمت محصول جدید خود سوق دهد.

انتظار می‌رود که دستگاه تاشوی جدید موتورولا با نام تولیدی اودیسه، با نام رسمی Razr 2 5G رونمایی شود. این دستگاه قصد دارد تا تاریخ ۹ سپتامبر نسل بعدی گوشی‌های تاشو را به مردم جهان معرفی کند. پیش‌تر نیز تصاویری غیررسمی از Razr 2 فاش شدند که براساس گزارش‌ها از دقت بالایی برخوردار بودند. شایعاتی نیز پیرامون زمان عرضه نهایی این دستگاه وجود دارد که می‌گوید مشتریان باید تا سال ۲۰۱۲ صبر کنند تا Razr 2 خود را تحویل بگیرند.

دستگاه جدید Razr 2 نام دارد یا Razr 2 5G ؟! یا هردوی آنها؟!

اگر شرکت موتورولا دستگاه جدید خود را ماه بعد معرفی کند و مشتریان و خریداران را برای تحویل‌گرفتن محصول خود تا یک سه ماه منتشر بگذارد قطعا عملی نامعقول را انجام داده است؛ هم‌اکنون اما می‌توان فرض کرد که این گفته‌ها تنها شایعه هستند مگر اینکه دو مدل ۵G از Razr جدید در راه باشند.

تئوری مذکور (وجود دو دستگاه Razr 5G) در توییتری توسط آقای ایوان بلس (افشاکننده) هم تایید شده است که بیشتر تاکید بر موتورولا Razr 5G دارد تا موتورولا Razr 2 5G. گذشته از نام دستگاه، ظرفیت باتری Razr جدید نیز با نام XT2071 فاش شده است که چندان مورد مناسبی برای این گوشی تاشوی موتورلا به‌نظر نمی‌رسد.

مدل سال گذشته Razr با کد XT2000 تولیدشد پس براساس کد این دستگاه‌ها می‌توان نتیجه گرفت که مدل امسال شباهت‌های بسیاری به مدل پیشین خواهد داشت. باتری Razr جدید هم یا دو ظرفیت ۱۱۸۰ میلی‌آمپرساعت و ۱۴۵۳ میلی‌آمپرساعتی خواهد داشت که ظرفیت این دستگاه را مجموعا به ۲۶۳۳ میلی‌آمپرساعت خواهد رساند؛ همانند سایر تولیدگنندگان گوشی‌های هوشمند انتظار می‌رود در نسخه نهایی این دستگاه شاهد حضور باتری بزرگ‌تر باشیم (باتری نهایی احتمالا ظرفیتی ۲۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد داشت).

احتمال ۲۸۰۰mAh بودن نسل بعدی گوشی تاشوی موتورولا با شایعه‌ای که ماه گذشته وجود داشت تقویت می‌شود؛ براساس این شایعه ظرفیت Razr نسل دوم ۲۸۴۵ میلی‌آمپرساعت خواهد بود.

باتوجه به اینکه نسل دوم Razr از باتری با ظرفیت کمتر نسبت‌به نسل گذشته خود و گوشی تاشوی سامسونگ استفاده می‌کند و نمایشگری ۶٫۸۵ اینچی دارد که از نسل گذشته ۱٫۵ اینچ بزرگتر شده است، احتمالا شارژدهی کمتری نسبت‌به رقیب کره‌ای خود یعنی سامسونگ Z Flip 5G خواهد داشت. گلکسی Z Flip 5G از یک باتری با ظرفیت ۳۳۰۰mAh سود می‌برد.

احتمالا موتورولا در نهایت به تولید دو مدل متفاوت از Razr 5G روی بیاورد ( یک نسخه استاندارد و یک نسخه کوچک‌تر). اگر این فرض صحیح باشد استفاده از پردازنده نسبتا میان‌رده اسنپ‌دراگون ۷۶۵ در این دستگاه نیز توجیه می‌شود. گویا قرار است نسل دوم Razr از دوربینی ۴۸MP نیز سود ببرد. این درحالی است که سامسونگ گلکسی Flip Z 5G از پردازنده پرچمدار اسنپ‌دراگون ۸۶۵ پلاس استفاده می‌کند.

براساس گزارش‌های متعددی نسل دوم Razr به ۸GB حافظه رم، ۲۶۵GB حافظه داخلی، یک دوربین اصلی ۴۸MP و سلفی ۲۰MP و شارژر سریع ۱۸ واتی مجهز خواهد بود که نسبت‌به نسل گذشته پیشرفت‌های چشمگیری را تجربه کرده‌است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر