بررسی اپلیکیشن تقویم گوگل برای اندروید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپلیکیشن رسمی تقویم گوگل بهتر از همیشه است و در حال حاضر هم برای اندروید و هم برای iOS در دسترس قرار دارد. به لطف  طراحی اخیر، تقویم گوگل (Google Calendar) نه تنها اپلیکیشن شما را به صورت سازمان یافته و به راحتی در دسترس نگه می‌دارد، بلکه کمی جذابیت و سرگرمی را نیز برای یکی از مفیدترین اپلیکیشن‌های موجود به ارمغان می‌آورد.

تمام ویژگی‌هایی که از یک تقویم خوب انتظار دارید در این اپلیکیشن وجود دارد، از جمله دسترسی به چندین تقویم، دعوت‌نامه‌ها و اعلان‌های قابل تنظیم. و در حال حاضر نیز، با ویژگی‌های دقیق‌تری که از طریق ایمیل و به صورت خودکار رویدادهایی را ایجاد می‌کند و قرار ملاقات‌ها را برای شما پیشنهاد می‌کند، تقویم گوگل هوشمندتر، سریع‌تر و در کل به یکی از بهترین انتخاب‌ها در اپ استور گوگل تبدیل شده است. حتی بهتر از این، شما می‌توانید از این برنامه با یک حساب یاهو یا آی‌کلود (iCloud) و یا مایکروسافت اکسچینج (Microsoft Exchange) نیز استفاده کنید.

اپلیکیشن بهبودیافته‌ و جدید تقویم ‌گوگل
طراحی زیبا و مرتب

این تقویم با تم‌های جدید Material Design که گوگل با اندروید Lollipop معرفی کرد، بازسازی شده است. هم‌اکنون این برنامه دارای یک طراحی تمیزتر که باعث گیج شدن کاربر نمی‌شود، با گرافیک‌های رنگارنگ و زیبا تزیین شده است و همچنین تعداد زیادی شخصیت را به این اپلیکیشن اضافه می‌کند تا از جهاتی کمتر ملال آور باشد. برداشت ما این است که این اپلیکیشن متفاوت از طراحی مطلوب تقویم گوگل در نسخه دسکتاپ است، اما ما باز هم طراحی خیال‌پردازانه را بیشتر ترجیح می‌دهیم. شما در هر دو نسخه اندروید و iOS، می‌توانید نماهای متفاوتی از تقویم خود را مشاهده کنید.

با وجود تفاوت‌های طراحی این تقویم در وب و در مقایسه با اپ، اما ناوبری تقویم شما بسیار آشنا به نظر می‌رسد. این برنامه گزینه‌های دورنمای مشابه، از جمله روز، ۳ روز، هفته و برنامه زمانی را ارائه می‌کند که فهرستی از کارها، قرارهای ملاقات و فعالیت‌های لازم شما را در یک لیست نشان می‌دهد. همه این دیدگاه‌ها از طریق کشویی که در بالا سمت چپ صفحه نمایش وجود دارد قابل دسترسی است، اگرچه اپلیکیشن iOS فقط گزینه‌های برنامه زمانی، روز و ۳ روز را دارد.

نمای شلوغ ماه قبل، که جزئیات کافی را نمایش نمی‌داد و چندان هم سودمند نبود، کلا حذف شده و با نمای جدول زمانی رنگی جایگزین شده است. با ضربه زدن روی برچسب ماه در بالای صفحه نمایش، هنوز می‌توانید یک نمایش لحظه‌ای از یک ماه کامل را مشاهده کنید، اما هیچ رویدادی را در آن نمای گذرا مشاهده نخواهید کرد.

جدول زمانی مناسب

مانند گذشته، نمایش روز و هفته، هر دو به ساعت تجزیه شده‌اند و فضای بیش‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا جزئیات برنامه خود را ببینید. همچنین در صورت نیاز به دیدن جزئیات بیشتر و برای بزرگ‌تر یا کوچکتر کردن تصویر، می‌توانید از ژست‌های حرکتی همچون باز و بستن دو انگشت روی صفحه نمایش استفاده کنید تا همه موارد در یک صفحه واحد قابل مشاهده باشند.

به لطف دستیارها، ایجاد یک برنامه‌ی جدید از طریق اپ ساده است، یک ابزار کاملا هوشمند خودکار که به شما کمک می‌کند تا با ارائه‌ی پیشنهادات در هنگام تایپ، یک رویداد جدید را سریع‌تر ایجاد کنید، حتی پس از گذشت چند سند، این برنامه مناسب‌ترین قرار ملاقات‌ها را پیشنهاد می‌کند. این یک ویژگی عالی برای ایجاد رویدادهایی است که بارها و بارها اتفاق می‌افتد، مانند اصلاح موی سر یا قرار ملاقات با پزشک، زیرا برنامه عباراتی را که استفاده می‌کنید به خاطر می‌آورد.

نکته مثبت: این تقویم زیبا که از طراحی جدید و چشم‌نوازی بهره می‌برد، هم‌اکنون برای سیستم iOS نیز عرضه شده و به کاربران امکان می‌دهد تا با سهولت بتوانند رویدادهای جدیدی را ایجاد کنند.

نکته منفی: کاربران قادر نیستند تا رویدادهای برنامه‌ریزی شده ماهانه خود را مشاهده کنند.

نکته ‌پایانی: رابط کاربری زیبا، ابزارهای قابل اطمینان و لمس‌های هنرمندانه، تقویم جدید گوگل را به یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای انتخاب کاربران در این دسته از نرم‌افزارها قرار داده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر