کوچکترین حافظه بی سیم جهان که با همه وسایل الکترونیکی سازگار است تولید شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – یکی از شرکت‌های تجاری توانسته است کوچکترین حافظه بی سیم دنیا که با بسیاری از لوازم الکترونیکی سازگار است تولید کند.

گفته می‌شود ابعاد این حافظه به اندازه یک کارت اعتباری بانکی است. از این حافظه می‌توان برای ذخیره‌سازی عکس، ویدیو، فایل‌های موسیقی و… استفاده کرد. همچنین می‌تواند به سادگی اطلاعات را بین انواع رایانه‌ها، دوربین‌ها و پهپادها انتقال دهد.

این حافظه  اندازه کوچکی دارد که باعث سادگی انتقال آن می‌شود. این حافظه به‌وسیله شرکت اسکای باکس تولید شده است و با استاندارد بی سیم وای فای ۶ سازگاری دارد. بزرگترین مدل این حافظه گنجایشی تا حدود ۴ ترابایت برای ذخیره سازی اطلاعات دارد. علاوه بر آن مدل‌های متنوعی مانند ۵۱۲ گیگابایت، یک ترابایت و ۲ ترابایت ظرفیت برای ذخیره‌سازی اطلاعات نیز دارد.

این حافظه را می‌توان به سرورهای کلود تبدیل کرد. کاربران با این کار می‌توانند از منزل یا محل کار به داده‌های ذخیره شده روی آن دسترسی پیدا کنند. با استفاده از این حافظه بی سیم سرعت انتقال داده‌ها به ۹۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد. همچنین گفته می‌شود این حافظه حافظه چهار برابر سریع‌تر از حافظه‌های اس اس دی ساتا و ۲۰ برابر سریع‌تر از حافظه‌های اچ دی دی است.

این حافظه با اتصال بی‌سیم و همزمان به چند وسیله الکترونیکی باعث می‌شود کاربران بتوانند محتوای ذخیره‌شده روی آن را مشاهده کنند. همچنین اپلیکیشن اسکای‌باکس به راحت شدن مدیریت محتوای ذخیره شده روی حافظه بی سیم کمک می‌کند. مدل ۵۱۲ گیگابایتی این حافظه قیمتی معادل ۹۹ دلار و مدل ۴ ترابایتی آن با لوازم جانبی همراه خود قیمتی معادل ۸۹۵ دلار دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر