آیپد ایر ۴ اپل رونمایی شد؛ آیپدی با پورت USB Type-C

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت اپل از اولین آیپد خود که از پورت Type-C بهره می‌برد و آیپد ایر ۴ نام دارد، در رویداد آنلاین Time Flies رونمایی کرد. 

در این رویداد ابتدا یک آیپد ساده معرفی شد. این آیپد جدید از نظر ظاهری تغییری نداشته است و از چیپست A12 نیز بهره می‌برد. البته قدرت گرافیکی این محصول نسبت به مدل‌های قبلی دو برابر شده است. به ادعای شرکت اپل این دستگاه سه برابر سریع‌تر از تبلت اندرویدی که بیشترین فروش را داشته است خواهد بود. این محصول جدید از سیستم عامل iPadOS 14 بهره می‌برد. 

یکی دیگر از محصولاتی که در رویداد آنلاین Time Flies اپل در تاریخ ۲۵ شهریور ماه رونمایی شد، آیپد ایر ۴ با قابلیت‌های فوق‌العاده بود. 

طراحی این آیپد جدید به طور کلی تغییر کرده است و بدنه آن تقریبا شبیه محصولات قدیمی اپل است و کناره‌های تختی دارد. 

دکمه پاور بالای دستگاه قرار دارد و سنسور اثرانگشت آیپد نیز زیر این دکمه قرار گرفته است. اپل ادعا می کند که دقت این سنسور بسیار زیاد است و خیلی سریع قفل دستگاه شما را باز می‌کند. نمایشگر ۱۰.۹ اینچی این دستگاه ۳.۸ میلیون پیکسل دارد. 

در آیپد ایر ۴ از تراشه جدید اپل با نام A14 پنج نانومتری استفاده شده است. در این تراشه یک پردازنده ۶ هسته‌ای قرار دارد و ۴۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی است. پردازنده گرافیکی این دستگاه نیز طراحی کاملا متفاوتی داشته است و باعث شده تا پردازش گرافیکی آن ۳۰ درصد سریع‌تر شود. 

یعنی هر اپلیکیشن و بازی را می‌توانید روی این دستگاه به راحتی اجرا کنید. قدرت پردازشی این دستگاه از لپ‌تاپ‌هایی که بسیار بزرگ‌تر از آیپد هستند چندین برابر سریع‌تر است. 

دوربین این آیپد جدید ۱۲ مگاپیکسل است و با استفاده از آن می‌توان تصاویر و ویدیوهای بسیار باکیفیتی را ثبت کرد. همچنین دوربین سلفی این دستگاه یک سنسور ۷ مگاپیکسلی است که از HDR و فیلم‌برداری 1080p و با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

آیپد ایر جدید بالاخره به پورت USB-C مجهز شده است و از شارژ سریع ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. 

این دستگاه با قیمت پایه ۵۹۹ دلار و در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی، رز گلد، سبز و آبی آسمانی از ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد. این دستگاه نیز مانند اپل واچ جدید، از آلومینیوم بازیافت شده ساخته شده است. 

خبر خوش برای کاربران آیفون این است که سیستم عامل جدید آیفون یا همان iOS 14 فردا منتشر خواهد شد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر