هک دوربین تسلا از نظارت EV روی عادات رانندگی خبر می دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – یکی از بازرسان کد به نام Green به تازگی از اهداف دوربین تسلا پی برده و یافته های خود را در توییتر منتشر کرده است. در ادامه به بررسی بیشتر این توییت می پردازیم.

ایلان ماسک به تازگی اعلام کرده که دوربین رو به راننده در خودروهای تسلا، با هدف نظارت روی سرویس روبوتاکسی آینده طراحی شده است، اما یک افشاگر لو داده که این کمپانی به بازرسی راننده های انسانی نیز چندان بی میل نیست. یکی از هکرهای کد با نام کاربری Green به تازگی دریافته است که دوربین تسلا به دنبال چه فعالیت هایی در کابین می گردد. ظاهرا دوربین های تسلا به دنبال نشانه هایی هستند که حواس راننده را پرت می کنند، مثل استفاده از گوشی همراه یا نگاه کردن به هر چیزی غیر از جاده.

دوربین تسلا همچنین به بازرسی ویژه عینک آفتابی می پردازد. هنوز مشخص نیست که واژه های blinded و dark به چه معنی هستند. با این حال این دو کلمه می توانند به وضعیتی اشاره داشته باشند که در آن، شرایط نوری مانع تشخیص هر چیزی توسط دوربین می شود.  

البته باید خاطر نشان کرد که هیچ قطعیتی در خصوص کاربرد دوربین به این شیوه نیست. دوربین رو به جلوی راننده در ماه جوئن فعال شده و سپس برای یک برنامه داوطلبانه به کار رفته است. هدف استفاده از دوربین در این برنامه، ثبت تصاویر و ویدیوهای پس از تصادف بوده تا به وسیله آن ها، ویژگی های امنیتی و ایمنی راننده بهبود داده شوند. در حال حاضر، دوربین تسلا با استفاده از گشتاور اعمال شده روی چرخ فرمان، میزان تمرکز در حین رانندگی خودکار را مورد بازرسی قرار می دهد.

با این حال بعید نیست که تسلا میزان توجه راننده به جاده را دورادور  نظارت کند. سیستم کمک راننده Super Cruise شرکت کادیلاک و Mach-E موستانگ نیز با بهره مندی از یک دوربین، تمرکز فرد را تحت نظر می گیرند. اگر تسلا این قابلیت را به خودروهای خود اضافه کند می تواند همپای رقیبان خود پیش رفته و تجربه رانندگی بدون نیاز به دست را، لااقل در جاده های کم خطر  برای افراد فراهم آورد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر