شرکت SMIC به انجام مبادلات مقدماتی با ایالات متحده ادامه می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت چینی SMIC با رعایت محدودیت های صادراتی که توسط دولت ایالات متحده تنظیم شده است، به انجام مبادلات مقدماتی با این کشور می پردازد.

شرکت بین المللی ساخت نیمه رسانا (SMIC) یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان چیپست در جهان به حساب می آید که به کشور چین تعلق داشته و البته تحت رادار دولت آمریکا قرار دارد و ممکن است با محدودیت های صادرات مواجه شود. این شرکت اخیرا از مبادلات مقدماتی با دفتر صنعت و امنیت ایالات متحده خبر داده است.

طبق گزارش رویترز، به نظر می رسد که کمپانی SMIC در حال ارزیابی و بررسی تأثیر این محدودیت های صادراتی روی بهره وری و فعالیت های عملی خود است. این شرکت افزود که فعالیت های تجاری فعلی، با کلیه قوانین و مقررات مربوطه در تمام حوزه های قضایی مطابقت دارد.

پس از انتشار آنلاین این گزارش، دپارتمان تجاری ایالات متحده نامه هایی را برای کمپانی های متعدد فرستاده و از آن ها درخواست کرد تا به منظور ادامه دادن همکاری با SMIC و تامین اجناس و سرویس های مختلف برای این شرکت، جواز لازم را دریافت کنند.

در آن زمان، کمپانی چینی اعلام کرد که هیچ گونه اطلاع رسانی را از سوی دولت آمریکا دریافت نکرده و در ضمن هیچ رابطه ای با ارتش چین ندارد (که ظاهرا دلیل اصلی این ماجرا بوده است).

محدودیت ها و لزوم اخذ جواز جهت ادامه تجارت با SMIC شبیه به همان محدودیت های اعمال شده توسط دولت ایالات متحده روی شرکت چینی هواوی است که به عنوان برترین سازنده تجهیزات مخابراتی در جهان شناخته می شود. همین امر باعث می شود تا ادامه تجارت و فعالیت های SMIC با دشواری بیشتری همراه باشد.

SMIC یکی از بزرگترین کمپانی های ریخته گری در چین است اما برای تامین مواد مورد نیاز و تولید تراشه، هنوز وابستگی شدیدی به ایالت های متحده و کشورهای هم پیمان دارد. به همین خاطر اعمال این محدودیت ها می تواند منافع شرکت را به طور قابل توجهی به خطر بیاندازد.

با اینکه SMIC اصلی ترین تولیدکننده چیپست در چین به شمار می آید، اما به لحاظ استفاده از فناوری های نوین و پیشرفته، اندکی نسبت به رقیبان خود یعنی TSMC و Samsung عقب افتاده است. البته مقامات شرکت با اختصاص سرمایه 6.6 میلیاردی به این بخش سعی در بهبود شرایط دارند. این کمپانی همچنین در تلاش است تا وابستگی خود به کشورهای دیگر را کاهش دهد. گزارش ها حاکی از آن هستند که SMIC اخیرا یک سیستم لیتوگرافی استفاده شده را به مبلغ 11.02 میلیارد دلار از SK Hynix خریداری کرده است. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر