عذرخواهی سونی به‌دلیل سوءتفاهم پیش‌آمده درباره قابلیت ضبط صدای پلی استیشن 5

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چندی پیش، عرضه نسخه ۸ آپدیت پلی استیشن ۴ خبرساز شد. یکی از ویژگی‌های آپدیت جدید کنسول نسل‌هشتمی سونی که برای چت‌های گروهی معرفی شده است، به گیمرها هشدار می‌دهد که امکان دارد چت‌های صوتی آن‌ها را سونی ضبط و بررسی کند.

گویا امکان دارد قابلیت ضبط مکالمات درون چت روم‌ها به کنسول پلی استیشن ۵ نیز راه یابد و درواقع هنگام عرضه، همراه‌با کنسول نسل‌نهمی باشد. چنین موضوعی کاربران را درباره‌ی احتمال شنود مکالمات کمی نگران کرده و واکنش‌های بسیاری را به‌همراه داشته است. حال طبق جدیدترین اخبار بازی، سونی در این زمینه به شفاف‌‌سازی مجبور شده و گفته است که کنسول‌ پلی استیشن ۵ قرار نیست صدای کاربران را ضبط کند. مقام‌های سونی به‌خاطر سوء‌تفاهم پیش‌آمده عذرخواهی کردند و درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد واقعی این قابلیت در چت‌ها توضیحی ارائه دادند.

طی پستی که در وب‌سایت رسمی پلی استیشن منتشر شد، کاترین جنسن، معاون بین‌الملل تجربه‌های مشتری از بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، توضیح داد که بازیکنان با استفاده از قابلیت ضبط صدا در چت گروهی می‌توانند آزار‌ و اذیت کلامی دیگر هم‌گروهی‌ها را هنگام بازی‌کردن به سونی گزارش کنند. گیمرها قادر خواهند بود که پنج دقیقه‌ی پایانی مکالمه‌ی خود را با شخصی دیگر ضبط کنند و برای بخش تجربه‌های مشتری سونی بفرستند تا گروه ناظر بر تخلفات، تصمیمی درباره‌ی بازیکن خاطی بگیرند.

توضیحات سونی در مورد ضبط گفتگوها در پلی استیشن 5

پیامی که هنگام چت گروهی مبنی‌بر احتمال ضبط‌شدن صدای بازیکنان روی صفحه‌ی کنسول نقش می‌بندد، می‌تواند از نظر قانونی مشکل داشته باشد؛ چراکه برای مثال در برخی ایالت‌های آمریکا یا کشورهای جهان، ضبط‌کردن صدای کسی بدون رضایت او عملی غیرقانونی است.

جنسن درادامه توضیح می‌دهد: «لطفا این نکته را در نظر داشته باشید که این ویژگی قرار نیست به‌طور مستمر مکالمات شما را شنود یا بر آن‌ها نظارت کند و منحصرا برای گزارش آزار و اذیت کلامی در‌نظر گرفته شده است.» او سپس اضافه می‌کند که هیچ کاربری نمی‌تواند این ویژگی را در کنسولش غیرفعال کند. به‌خاطر اطمینان از اینکه اگر کسی در حال آزار شخص دیگری است، حتما درباره‌ی اعمالش پاسخ‍گو باشد، این قابلیت برای همه وجود خواهد داشت.

در ادامه بخوانید:

  • ویدئو معرفی رسمی UI پلی استیشن 5 پخش شد
  • دوربین HD پلی استیشن 5 با هدست PSVR سازگاری ندارد

حال با این اظهارنظر کاترین جنسن می‌توانیم مطمئن باشیم که سونی ازطریق کنسول پلی استیشن ۵ از کاربران جاسوسی نمی‌کند. قبلا هم مایکروسافت ویژگی جنجال‌برانگیز مشابهی در اوایل دوره‌ی کنسول ایکس باکس وان معرفی کرد که بیشتر به قابلیت‌های تشخیص صدای کینکت مرتبط بود. این قابلیت باعث می‌شد با دستور صوتی کاربر، کنسول روشن شود. درهرصورت، سیاست مایکروسافت درباره‌ی کینکت تغییر کرد. ردموندی‌ها عرضه‌ی اجباری کنسول ایکس باکس وان همراه‌با کینکت را کنار گذاشتند و گویا شکست آن باعث شد که در نسل جدید کنسول‌های ایکس باکس سری اس و سری ایکس نیز خبری از چنین دوربینی نباشد.

انتظار می‌رود کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) عرضه شوند، سپس با تاخیری اندک، کنسول پلی استیشن ۵ دیسک‌خور و دیجیتالی ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) برای خرید دردسترس عموم خواهند بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر