حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گوگل تا سال ۲۰۲۵ بسته‌بندی پلاستیکی را به طور کامل حذف می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نمی‌توان انکار کرد که بسیاری از کمپانی‌های جهان برای حفظ محیط زیست تلاش می‌کنند. گوگل قبلا از آلومینیوم بازیافتی و موادی از این دست برای ساخت پیکسل ۵ استفاده کرده است. همچنین، اپل ربات‌هایی را برای بازیافت مواد معدنی آیفون‌های جدید بکار گرفته است. این‌ها اقداماتی بشر دوستانه و به دور از رقابت‌های تجاری برای رسیدن به دنیایی امن تر برای زندگی است.

پلاستیک تاثیرات مخربی بر محیط زیست دارد چراکه به سختی تجزیه می‌شود. زباله‌های پلاستیکی مشکلی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد و گوگل اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ بسته‌بندی پلاستیکی تمام محصولاتش را حذف می‌کند.

گوگل با انتشار مطلبی در وبلاگش اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ در حداقل ۵۰ درصد سخت‌افزار‌هایش از مواد بازیافتی و تجدید پذیر استفاده کند. برای این منظور، استفاده از پلاستیک بازیافتی را اولویت قرار داده.

همچنین، گوگل قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ گواهینامه UL 2799 Zero Waste to Landfill را برای تمامی کارخانه‌های مونتاژش کسب کند. این به آن معنی خواهد بود که اکثر زباله‌های تولیدی این کارخانه‌ها قابل بازیافت خواهد بود.

به علاوه، گوگل قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تمام بسته‌بندی محصولاتش را بدون پلاستیک و تجدیدپذیر کند. اگرچه این کمپانی برای چهار سال برای رسیدن به این هدف تلاش کرده ولی هنوز در بسیاری از بسته‌بندی محصولاتش مقداری پلاستیک بکار رفته. با این وجود، گوگل قصد دارد تا از مواد جایگزین تجدیدپذیر برای رسیدن به این هدف استفاده کند.

این اقدام ممکن است بازاریابی سبز خطاب شود. با این حال، این قدم بزرگی است از طرف گوگل و دیگر شرکت‌ها برای رسیدن به دنیایی سبز‌تر و بهتر.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر