دو نسخه هیبریدی و یک مدل ویژه آفرود برای کیا سورنتو 2021

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – چندی پیش شرکت کیا شاسی بلند جمع و جور خود یعنی سورنتو را در قالب ظاهری کاملا جدید و با ویژگی‌های متمایز از نسل قبلی به نمایش گذاشت. تمامی مدل‌های کیا سورنتو 2021 به پیشرانه 4 سیلندر مجهز هستند. دو نسخه هیبریدی نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است. کیا سورنتو 2021 بر پلتفرم جدید شرکت کیا با نام N3 توسعه یافته اما ابعاد بدنه آن تغییری نکرده‌اند؛ با این حال فاصله بین محورها حدود 14 اینچ (35میلیمتر) گسترش یافته تا فضای پای بیشتری به صندلی‌های ردیف عقب اختصاص یابد. همچنین وزن این خودرو معادل 54 کیلوگرم نسبت به نسل قبل کاهش نشان می‌دهد.
کیا سورنتو 2021 از طرف دیگر شرکت سازنده ادعا می‌کند کیا سورنتو جدید به دلیل بهره‌مندی از قابلیت‌های آیرودینامیکی بهتر، ناشی از پلتفرم ارتقا یافته، سر و صدای کمتری حین حرکت ایجاد خواهد کرد. بهره‌مندی از چنین پلتفرمی به شرکت کیا امکان به کارگیری موتورهای جدید را نیز داده است؛ سری پیشرانه‌های چهار سیلندر کیا سراتو 2021 با نسخه 2.5 لیتری چهار سیلندر آغاز می‌شوند. این موتور می‌تواند 191 اسب بخار قدرت و 247 نیوتن متر گشتاور ایجاد کند که از طریق یک گیربکس هشت سرعته به محور جلو یا تمامی چرخ‌ها قابل ارسال خواهد بود.

یک پیشرانه توربوشارژ با حجم مشابه نیز قادر است 90 اسب بخار بیشتر برای کیا‌سورنتو فراهم آورد تا به همراه 422 نیوتن متر گشتاور، قوایی مهیج به این شاسی بلند کره‌ای اعطا کند. کیا سورنتو توربو از یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه جهت انتقال نیرو بهره می‌برد و میانگین مصرف سوخت آن برابر با 9.4L/100KM است. این رقم در پیشرانه تنفس طبیعی به 8.7 واحد کاهش می‌یابد. توان یدک‌کشی نسخه توربو معادل 1587 کیلوگرم است که حدود 650 کیلوگرم نسبت به مدل شش سیلندر فعلی کاهش نشان می‌دهد.

از سوی دیگر دو مدل هیبریدی نیز برای کیا سورنتو 2021 در نظر گرفته شده است. در مدل هیبرید معمولی یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ ۱.۶ لیتری را با موتور الکتریکی ۴۴ کیلووات جفت می‌شود. حداکثر توان خروجی ترکیبی این زوج ۲۲۷ اسب بخار است که توسط جعبه دنده شش سرعته به محور جلو انتقال می‌یابد. مصرف سوخت این نسخه از کیا سورنتو برابر 6.4 لیتر اعلام شده است. از طرف دیگر سال آینده نسخه پرتوان‌تر سورنتو هیبریدی وارد بازار خواهد شد که دارای موتور الکتریکی قوی‌تر ۶۶ کیلووات است. باتری آن نیز ظرفیت بیشتری خواهد داشت. توان این نسخه ۲۶۰ اسب بخار بوده و میتواند ۵۰ کیلومتر با انرژی برق حرکت کند.
کیا سورنتو 2021کابین زیبا و مدرن سورنتو 2021 هم امکاناتی همچون: کیلومترشمار دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر مرکزی 8 اینچی لمسی، بلوتوث شارژر وایرلس، ۸ پورت usb و … را درون خود جای داده است. کیا سورنتو قرار است در پنج تیپ مختلف روانه بازار شود؛ نسخه فول آپشن آن با پکیج ایکس لاین نیز قابل سفارش است که از آن به عنوان پکیج ویژه آفرود یاد می‌شود. به واسطه این پکیج آپشنال، کیا سراتو از دیفرانسیل قفل شونده مرکزی، کنترل حرکت در سرازیری، افزایش ارتفاع یک اینچ، رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی و روف-رک ویژه بهره خواهد برد. این محصول تا پیش از پایان سال در نمایندگی‌های فروش کیاموتورز عرضه خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر