گوگل در حال تست ویژگی‌های جدید و جالبی برای پلی استور است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بهبود فروشگاه گوگل پلی هیچگاه تمامی ندارد و ظاهراً گوگل در حال تست روشی‌ست که به کاربران امکان مقایسه دو یا چند اپلیکیشن را می‌دهد. بر اساس گزارش وب‌سایت اندرویدپلیس، این امر پس از حذف فهرست‌های همبرگری از منوی پلی استور در اوایل ماه جاری اتفاق می‌افتد. منوی همبرگری یک آیکونِ متشکل از سه خط افقی مستقیم بود که از کنار شبیه به یک همبرگر است (نان بالا، گوشت در وسط و نان پایین) و هنگام کلیک کردن روی آن، لیست منوی این سرویس ظاهر می‌شد.

بخش مقایسه اپلیکیشن‌ها با عنوان «Compare» در حال حاضر نزدیک به انتهای لیست پلی استور قرار دارد و به نظر می‌رسد که به مقایسه چند پخش‌کننده فایلهای چندرسانه‌ای محدود شده است. اپلیکیشن‌ها بر اساس فاکتورهایی نظیر پخش آفلاین، کیفیت بصری، سهولت استفاده، کنترل‌ها و اینکه آیا اپلیکیشن‌های خاصی محتوای ویژه‌ای را پخش می‌کنند یا خیر، مقایسه می‌شوند. فرضیه اصلی این است که گوگل، فاکتورهای مقایسه بین اپلیکیشن‌ها را بر اساس فیدبک‌ها و بازخوردهای کاربران در بخش نظرات اپلیکیشن‌ها تعیین می‌کند.

شایان ذکر است که این ویژگی در مرحله تست و بررسی قرار دارد و فقط برخی از کاربرانی که از نسخه ۲۲٫۴٫۲۸ گوگل پلی استور استفاده می‌کنند می‌توانند شاهد آن باشند. اما پرواضح است که اگر امکان مقایسه دو یا چند اپلیکیشن با هم به فروشگاه Google Play Store اضافه شود، قطعاً ویژگی کاربردی و مفیدی خواهد بود و با استقبال کاربران مواجه خواهد شد. باید دید گوگل چه زمانی این قابلیت را برای عموم کاربران این سرویس در دسترس قرار خواهد داد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر