ریزربوک 13 با پردازنده نسل یازدهم اینتل به طور رسمی عرضه شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – ریزربوک 13 به همراه کیبورد RGB و نمایشگر 16 به 10 در اواخر ماه جاری به بازار عرضه می شود. در ادامه با جزییات بیشتر این دستگاه آشنا می شویم.

کمپانی ریزر، نامی آشنا در ساخت دستگاه ها و تجهیزات گیمینگ، به تازگی از لپ تاپ جدید خود، یعنی ریزربوک 13 رونمایی کرد. این دستگاه در اواخر ماه و با قیمت ابتدایی 1199 دلار در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

از لحاظ طراحی باید گفت که لپ تاپ جدید شبیه به لپ تاپ بازی Blade Stealth 13 متعلق به همین کمپانی است. این دستگاه به صورت فشرده و جمع و جوری ساخته شده و به یک کیبورد RGB مجهز است. لوگوی شرکت ریزر نیز روی لپ تاپ به چشم می خورد.

یک نکته قابل توجه در مورد محصول جدید ریزر وجود دارد. ریزربوک 13 در اصل برای کاربردهای تجاری و سودآوری ساخته شده و بر خلاف سایر لپ تاپ های مخصوص مصرف کننده، به یک نمایشگر با نسبت تصویری 16 به 10 مجهز شده است. این نمایشگر، فضای عمودی بیشتری را برای کاربر فراهم آورده و باعث سادگی بیشتر در اجرای همزمان چندین کار می شود.

نمایشگر لپ تاپ جدید ریزر، از نوع IPS 13.4 اینچی بوده و در دو نسخه لمسی و غیر لمسی ارائه شده است. با اینکه نسخه غیر لمسی از رزولوشن صفحه فول اچ دی پلاس برخوردار بوده، اما نسخه لمسی دارای رزولوشن یو اچ دی پلاس است و به وسیله لایه شیشه ای گوریلا محافظت می شود.

این دستگاه از نسل یازدهم پردازنده های اینتل، یعنی core i5 یا core i7 و همچنین گرافیک آیریس XE استفاده می کند. از لحاظ حافظه باید گفت که محصول جدید ریزر به رم 8 گیگابایتی یا 16 گیگابایت مجهز بوده و حافظه داخلی آن برابر با 512 گیگابایت است که می تواند تا 2 ترابایت افزایش یابد. یک سیستم خنک سازی محفظه بخار نیز در داخل دستگاه تعبیه شده که از گرم شدن سیستم در حین کاربردهای سنگین جلوگیری می کند.

از جمله ویژگی های مهم دیگر این دستگاه، می توان به وزن 1.33 کیلوگرم، برخورداری از پورت های HDMI 2.0، دو پورت USB-C با فناوری تاندربولت 4، یک پورت USB 3.2 Type-A، و جک هدفون در کنار شیار میکرو اس دی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که Razer Book 13 نخستین نوت بوک این کمپانی با جواز Intel Evo است، یعنی کارایی روزانه، طول عمر باتری و مدت زمان بیداری این دستگاه توسط شرکت اینتل تضمین می شود. 

لپ تاپ جدید ریزر پس از یک شارژ کامل می تواند تا 14 ساعت کار کند. طبق گفته های شرکت، با شارژ این دستگاه تنها برای 30 دقیقه، می توان به مدت چهار ساعت از آن استفاده کرد.

متاسفانه ریزربوک 13 تنها در یک رنگ عرضه می شود و آن هم سفید جیوه ای است. مدل اصلی با پردازنده Core i5 و رم 8 گیگابایتی با قیمت 1199 دلار، و مدل پیشرفته تر با پردازنده core i7 و رم 16 گیگابایتی با قیمت 1999 دلار به فروش می رسد. این دستگاه در حال حاضر در وضعیت پیش سفارش بوده و فروش آن از اواخر همین ماه آغاز می شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر