حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بنتلی تا سال 2030 کاملا برقی می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی بریتانیایی بنتلی قصد دارد تولید خودروهای احتراقی را طی دهه آینده متوقف سازد. این شرکت بیش از یک قرن در زمینه ساخت وسایل نقلیه لوکس سابقه داشته و پیشرانه‌های v8 و w12 را طی سال‌های گذشته در محصولات خود به خدمت گرفته است. اما همزمان با تمایل بازار به سمت برقی‌شدن، بنتلی نیز می‌خواهد به عنوان رهبر مدل‌های لوکس برقی شناخته شود. به همین دلیل این کمپانی متعهد شده است تا سال ۲۰۳۰ تمام خطوط تولید خود را به خودروهای برقی اختصاص دهد.

بنتلی

رئیس و مدیر عامل شرکت بنتلی در یک مصاحبه خبری برنامه شرکت متبوعش را به منظور ارائه مدل‌های الکتریکی اعلام کرد. طبق صحبت‌های ایشان آینده بنتلی تماما برقی خواهد بود. به گفته آقای آدریان هالمارک، این شرکت نه بر یک محصول، بلکه روی تولید یک خانواده کامل از خودروهای الکتریکی متمرکز خواهد شد. اولین نسخه تمام برقی بنتلی در سال 2025 در قالب یک پلتفرم اختصاصی به بازار خواهد آمد. سال 2026 نیز تمام خودروهای بنتلی به صورت پلاگین هیبرید و تمام برقی درمی‌آیند؛ در پایان دهه هم تولید تمام پیشرانه‌های بنزینی متوقف شده و جایگاه آنها به موتورهای الکتریکی و باتری‌ها اختصاص خواهد یافت. آقای هالمارک در این باره می افزاید: برقی شدن تغییری اساسی در عرصه صنعت خودروهای لوکس است و ما می‌خواهیم این تغییر را رهبری کنیم.

شرکت بنتلی این کار را چندان بی‌پایه و مطالعه انجام نمی‌دهد؛ چراکه طی یک پژوهش داخلی، حدود ۵۵ درصد از مشتریان فعلی اعلام کردند که آنها علاقه‌مند به خرید محصولات الکتریکی بنتلی هستند. همچنین حذف تولید دی‌اکسیدکربن و معادل‌سازی مصرف و بازیابی پلاستیک تا سال ۲۰۳۰ توسط بنتلی انجام خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر