بنچمارک‌های احتمالی پردازنده‌ی مدیاتک MT6893، منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هفته‌ی پیش، از احتمال معرفی پردازنده‌ی جدید مدیاتک با معماری مشابه با اگزینوس ۱۰۸۰ و فرایند ساخت ۶ نانومتری خبر دادیم. حال شایعات منتشرشده از قدرت چشمگیر تک‌هسته‌ای آن در آزمون‌های بنچمارک گیک‌بنچ حکایت می‌کند. براساس اطلاعات منتشرشده از اکانت توییتری Digital Chat Station، عملکرد تک‌هسته‌ای این پردازنده از پردازنده‌ی دیمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس نیز بهتر ظاهر شده است.

بنچمارک پردازنده‌ی مدیاتک MT6893

پردازنده‌ی یادشده توانسته‌ است در بنچمارک گیک‌بنچ ۴، امتیاز تک‌هسته‌ای ۴،۱۰۸ و در چندهسته‌ای امتیاز ۱۱،۲۰۴ را کسب کند که آن را ازلحاظ پردازش تک‌هسته‌ای بالاتر از دیگر پردازنده‌ی شرکت مدیاتک، یعنی دیمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس، قرار داده است.

مقاله‌ی مرتبط:

به‌گفته‌ی این افشاگر، قلب تپنده‌ی مدیاتک MT6893 را هشت هسته‌ی پردازشی، شامل یک هسته‌ی Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و سه هسته‌ی Cortex-A78 فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز تشکیل داده است. این تراشه از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G77 MC9 برای انجام پردازش‌های گرافیکی بهره می‌برد و انتظار می‌رود قوی‌ترین هسته‌ی پردازنده‌‌ی مذکور تا هنگام عرضه به فرکانس ۳ گیگاهرتز تغییر کند. حتی ممکن است مدیاتک دو نسخه از این پردازنده را با دو فرکانس متفاوت تولید کند.

همان‌طورکه در ابتدای خبر گفتیم، براساس گزارش‌های قبلی، این پردازنده مبتنی‌بر معماری ساخت اگزینوس ۱۰۸۰ و فرایند ساخت ۶ نانومتری شرکت TSMC ساخته شده است و انتظار می‌رود قدرت پردازشی محصولات میان‌رده‌ی سال آینده را تأمین کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر