صفحه‌نمایش شیائومی می ۱۱ ممکن است دارای گوشه‌های خمیده و پانچ هول باشد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با معرفی شدن اسنپدراگون ۸۷۵ شرکت کوالکام، مشتریان درمورد تلفن‌های هوشمندی که از این چیپست استفاده می‌کنند و ویژگی‌های آن‌ها کنجکاو هستند. مشخصاً، اولین گوشی‌هایی که به ذهن خریداران می‌رسند شیائومی می ۱۱ و سامسونگ گلکسی اس۲۱ هستند. این‌طور به نظر می‌رسد که شیائومی برای اولین بار در چین از این چیپست استفاده خواهد کرد درحالی‌که سامسونگ اولین شرکتی خواهد بود که در بازار جهانی آن را بکار خواهد برد. به‌هرحال، صرف‌نظر از اینکه کدام‌یک برنده این رقابت خواهند بود، هرروز اطلاعات بیشتری از گوشی‌های هر دو برند و ویژگی‌های آن‌ها فاش می‌شود. امروز نیز دیجیتال چت استیشن (Digital Chat Station) اطلاعاتی را فاش کرده است که نشان می‌دهد می ۱۱ از صفحه‌نمایشی با چهار گوشه خمیده و طراحی پانچ هول برای دوربین سلفی استفاده خواهد کرد.

می‌توانید گزارش دیجیتال چت استیشن را در زیر مشاهده کنید:

طبق گزارش دیجیتال چت استیشن، شیائومی می ۱۱ دارای سوراخی در قسمت بالا سمت چپ صفحه‌نمایش برای دوربین سلفی خواهد بود. همچنین، این دوربین دیافراگم بسیار کمی خواهد داشت. به‌علاوه، به‌منظور طراحی منحصربه‌فرد نسبت به می ۱۰، چهار گوشه صفحه‌نمایش می ۱۱ به‌صورت خمیده خواهد بود. در حال حاضر، پرچم‌دارانی هستند که از این نوع صفحه‌نمایش‌ها استفاده می‌کنند اما بنا بر دلایلی، شرکت‌هایی مثل سامسونگ و وان‌پلاس از این نوع طراحی فاصله گرفته‌اند. مزیت این نوع صفحه‌نمایش این است که سطح منحنی کناره‌های صفحه‌نمایش تجربه بهتری را در حین استفاده به کاربر منتقل می‌کند. این‌گونه علاوه بر عملکرد بهتر در مواردی مثل تماشای محتوا به‌صورت تمام صفحه، ظاهر گوشی نیز زیباتر می‌شود.

البته مشکلاتی درزمینهٔ مقاومت صفحه‌نمایش و یا لمس اشتباهی صفحه با کف دست وجود خواهد داشت. باید دید شیائومی چه راه‌حل‌هایی برای این مشکلات در نظر خواهد گرفت. البته لازم به ذکر است که قبلاً گزارش‌های نادرستی منتشر شده بودند که تصویر مربوط به ویوو (Vivo) ایکس۶۰ را به‌جای می ۱۱ در نظر گرفته بودند.

با توجه به اطلاعات فوق، باوجود استفاده دوباره از صفحه‌نمایش پانچ هول، طراحی کلی می ۱۱ متفاوت‌تر از می ۱۰ خواهد بود.

اول‌ازهمه، دوربین اصلی این تلفن هوشمند به علت وجود سنسور التراواید بهبود خواهد یافت. مطابق گزارش‌ها، ماژول دوربین ۱۳ مگاپیکسلی گوشی شیائومی می ۱۰ با یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌های ۰٫۸ میکرونی جایگزین خواهد شد. ممکن است این موضوع تصادفی باشد ولی شایعاتی وجود دارند که آیفون ۱۳ نیز از یک سنسور با زاویه دید گسترده استفاده خواهد کرد. همچنین، بهبودهایی درزمینهٔ لرزش گیر اپتیکال دوربین لحاظ خواهد شد.

هنوز مشخص نیست چه سنسورهای دیگری در دوربین شیائومی می ۱۱ نصب خواهد شد ولی به‌احتمال‌زیاد، یک ماژول ۱۰۸ مگاپیکسلی نیز به‌عنوان دوربین اصلی وجود خواهد داشت. این کمپانی همچنین تأیید کرده است که پرچم‌داران بعدی‌اش با چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ عرضه خواهند شد. این اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که با این چیپست کوالکام در چین عرضه می‌شود. همچنین بهبودهایی مانند شارژ سریع بهتر، باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی و صفحه‌نمایشی با رفرش‌ریت بیشتر و احتمالاً رزولوشن +QuadHD اعمال خواهد شد.

تاریخ رسمی معرفی می ۱۱ مشخص نشده است اما با توجه به اتمام موجودی می ۱۰، احتمالاً گوشی جدید به‌زودی معرفی خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر