شیائومی خود را برای عرضه ردمی نوت ۹تی آماده می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در تاریخ سه‌شنبه ۴ آذر (۲۴ نوامبر)، شیائومی خانواده ردمی نوت ۹ را در بازار چین معرفی خواهد کرد. حداقل دو مورد از گوشی‌های هوشمند جدید معرفی‌شده از شبکه تلفن همراه نسل ۵ پشتیبانی خواهند کرد. نسخه گران‌تر این خانواده دارای یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی (سنسور سامسونگ HM2 با اندازه ۱/۱٫۵۲ اینچ)، نمایشگر IPS با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و چیپست اسنپدراگون ۷۵۰جی خواهد بود. مدل موجود از دیمنسیتی (Dimensity) 800U بهره خواهند برد و ممکن است با نام ردمی نوت ۹تی در بازار بین‌المللی ظاهر شوند.

شیائومی خود را برای عرضه ردمی نوت ۹تی آماده می‌کند

با همین نام تجاری بود که تلفن هوشمندی با شماره M2007J22G در پایگاه داده FCC مشاهده شد. وب‌سایت رگولاتور آمریکایی اعلام کرده است که ردمی نوت ۹تی دارای چیپ NFC، بلوتوث، وای فای ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتزی خواهد بود. همچنین، این گوشی با رابط کاربری MIUI 12 عرضه خواهد شد.

این گوشی هوشمند همچنین در پایگاه داده نهاد رگولاتوری هندی CEIR ظاهر شد. تا پایان سال گوشی‌هایی با چیپست دیمنسیتی در هند به فروش خواهند رسید. از مشخصات دیگر ردمی نوت ۹تی می‌توان به نمایشگر ۶٫۵۳ اینچی IPS، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژر ۲۲٫۵ واتی اشاره کرد. دوربین سلفی این گوشی هوشمند ۱۳ مگاپیکسل و دوربین سه‌گانه اصلی آن شامل یک سنسور دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود.

IDC: شیائومی با پشت سر گذاشتن اپل، به جایگاه سه تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ دست یافته است

با پایان سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰، شرکت‌های تحقیقاتی شروع به اشتراک‌گذاری گزارش‌های خود در مورد این دوره سه‌ماهه که از جولای آغاز می‌شود و در سپتامبر پایان می‌یابد، می‌کنند. ظاهراً گزارش‌های سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ عالی خواهند بود. این امر با بهبودی آهسته درآمد بخش گوشی‌های هوشمند به ثمر رسید. بحران کرونا آسیب قابل‌توجهی به تجارت گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول و دوم سال ۲۰۲۰ زد. این امر به دلیل اختلال در تأمین نیاز بازار و همچنین بسته شدن مرزهای بعضی کشورها ایجاد شده بود.

در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ بخش اعظم بازار فعالیت خود را از سر گرفت و مشتریان خرید گوشی‌های هوشمند را از سر گرفتند. البته مسلم است که در زمان اوج بحران، مشتریان خرید گوشی‌های هوشمند را اولویت قرار نمی‌دادند و این موضوع نیز به بازار تلفن‌های همراه لطمه زد. طبق گزارش IDC، شیائومی اکنون جزو سه شرکت برتر درزمینهٔ تولید تلفن‌های هوشمند در سراسر جهان قرار گرفته و اپل را پشت سر گذاشته است. در کمال تعجب، هواوی باوجود تحریم‌های آمریکا هنوز در مقام دوم تولیدکنندگان برتر تلفن‌های هوشمند قرار دارد. البته قدرت این شرکت در حال کاهش است.

به گفته تحلیل گران IDC، این صنعت از ماه جولای تا سپتامبر بازارهای نوظهوری مانند هند، برزیل، اندونزی و روسیه را به دست آورده است. همچنین به گفته نبیلا پوپال (Nabila Popal) مدیر تحقیقات IDC، تقاضای زیادی برای خرید تلفن‌های هوشمند وجود دارد.

بااین‌وجود، تبلیغات سنگین و تخفیف‌های ویژه بیشترین تأثیر را در جلب مشتریان داشته است. به‌علاوه، وضعیت فعلی که باعث کار و آموزش از راه دور شده است، تقاضا برای خرید تلفن‌های هوشمند ارزان‌قیمت را در کشورهایی مثل هند تقویت می‌کند. این موضوع به آن خاطر است که تلفن‌های هوشمند پایین رده ولی باکیفیت، به‌مراتب قیمت کمتری نسبت به تبلت ها دارند. این بازار تا حدی گسترش یافت که باعث فشار بر روی شرکت‌ها شد. اکنون، بخش گوشی‌های پایین رده نسبت به سال‌های قبل بسیار رقابتی‌تر شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر