۲۰ تا از بدترین گذرواژه‌های استفاده‌شده در سال ۲۰۲۰

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با توجه به افزایش اهمیت حریم خصوصی و امنیت داده‌ها در چند وقت اخیر، شرکت‌های مختلف گام‌های بسیاری در جهت بهبود امنیت سیستم‌های خود برداشته‌اند. این انتظار از عموم مردم نیز می‌رود که چنین کاری را انجام دهند اما به نظر می‌رسد که هنوز تعداد کمی از مردم متوجه نشده‌اند که گذرواژه‌هایشان به‌شدت ضعیف و قابل پیش‌بینی است.

بنابراین، اجازه دهید تا برخی از بدترین گذرواژه‌های امسال را بررسی کنیم. لیست اصلی توسط مسئولان نرم‌افزار نوردپس (NordPass) گرداوری شده و توسط GizModo گزارش شده است. طبق این لیست، هنوز میلیون‌ها نفر در جهان از گذرواژه‌های ناامنی مانند «۱۲۳۴۵۶» و «Password» برای حساب‌های مختلفشان استفاده می‌کنند. بدترین قسمت این است که برخی از این گذرواژه‌ها که در لیست ۲۰ تا از ناامن‌ترین گذرواژه‌ها هستند، هرساله به‌طور مکرر در این لیست ظاهر می‌شوند.

متأسفانه، گرچه ممکن است این گذرواژه‌ها به‌آسانی به خاطر سپرده شود و برای استفاده کاربر راحت باشد، اما شکستن آن‌ها کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد. این موضوع همچنین درباره سایر گذرواژه‌های عددی مثل «۰۰۰۰۰۰» و «۱۲۳۱۲۳» صادق است. به‌علاوه، این موضوع درمورد گذرواژه‌های الفبایی ساده نیز صدق می‌کند که معمولاً از قرارگیری حروف مجاور صفحه‌کلیدهای QWERTY کنار هم مانند «qwertyuiop» و یا «asdfghjkl» تشکیل می‌شوند.

لیست ۲۰ تا از بدترین گذرواژه‌های سال ۲۰۲۰ در پایین نوشته شده است:

  1. ۱۲۳۴۵۶
  2. ۱۲۳۴۵۶۷۸۹
  3. picture1
  4. password
  5. ۱۲۳۴۵۶۷۸
  6. ۱۱۱۱۱۱
  7. ۱۲۳۴۵۶
  8. ۱۲۳۴۵
  9. ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰
  10. senha
  11. ۱۲۳۴۵۶۷
  12. qwerty
  13. abc123
  14. Million2
  15. ۰۰۰۰۰۰
  16. ۱۲۳۴
  17. iloveyou
  18. aaron431
  19. password1
  20. qqww1122

در این عصر، اگرچه شکستن قفل‌های مجازی و حملات سایبری بیشتر برای شرکت‌ها و مشاغل اتفاق می‌افتند اما هنوز یک تهدید احتمالی برای همه است. ذکر این نکته ضروری است که تنها یک تغییر در منحصربه‌فرد ساختن گذرواژه‌ها یا پیچیده کردن آن‌ها می‌تواند امنیت زیادی برای حساب‌های مختلف شما در پی دارد. تمام گذرواژه‌های ذکرشده بیشتر از صد هزار بار شناسایی شده است. در آخر، توصیه می‌شود که از ویژگی احراز هویت دومرحله‌ای برای هر حسابی که شرکت یا سرویس ارائه‌دهنده مربوطه آن را ارائه می‌دهد استفاده کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر