دوربین‌های سری ۸ نوا و سری V40 آنر فاش شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هوآوی به عنوانی شرکتی که در مقابل تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است، در شرایط نابسمانی به سر می‌برد و سعی دارد تا با معرفی محصولات جدید از جمله گوشی‌های هوشمند، درآمد‌های بیشتری را کسب کند. با توجه به گزارش‌ها قرار است که در چند ماه اخیر تعداد زیادی از گوشی‌های هوآوی عرضه شوند. این گزارش‌ها نشان می‌دهد که این شرکت گوشی‌های سری ۸ نوا و گوشی‌های سری V40 آنر را هم در آینده نزدیک به صورت عمومی منتشر خواهد کرد. البته با توجه به گزارش‌های رسمی فروش گوشی‌های آنر،‌ نمی‌توان درباره گوشی‌های سری V40 آنر با اطمینان سخت گفت.

تصاویری که از طراحی دوریین‌های پرچم‌داران جدید هوآودی فاش‌شده‌ و در تصویر زیر قابل مشاهده هستند، طراحی پشت گوشی‌های سری V40 آنر و گوشی سری ۸ نوا را نشان می‌دهند. با توجه به عملکرد هوآوی در سال پیش، احتمالا هر دو برند هوآوی و آنر در ماه دسامبر میلادی گوشی‌های جدیدی را عرضه خواهند کرد. با نگاهی گذرا به این تصاویر می‌توان دریافت که این گوشی‌ها از یک دوربین اصلی با طراحی گیمبال و چندین دوربین کمکی در کنار آن بهره می‌برند. در واقع ایده‌های طراحی لنز و روش چینش این دوربین‌ها از الگویی مشابه پیروی می‌کنند و اساساً یکی هستند.

 

به عبارت دیگر سری گوشی‌های سری ۸ نوا شامل دو نسخه از جمله گوشی‌های نوا ۸ و نوا ۸ پرو می‌شود که در آینده عرضه خواهند شد. همچنین این گوشی‌ها به استفاده از نمایشگر‌های OLED که دارای روزنه دوربین هم هستند، ادامه خواهند داد. این نمایشگر‌ها از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره خواهند برد که استاندارد جدیدی برای اکثر پرچم‌داران اندرویدی محسوب می‌شود.

این سری گوشی از لحاظ پیکربندی‌های سخت‌افزاری احتمالا از پردازنده‌های کایرین ۹۰۰۰ بهره ببرد. با این وجود و با توجه به دلایلی که به خوبی آنها را می‌دانیم،‌ شاید این تراشه‌ها برای سری گوشی میت ۴۰ مناسب نباشند و به نظر می‌رسد که هوآوی فرصت‌ دیگری پیدا نکند تا از این تراشه‌ها در دستگاه‌های دیگر بهره ببرد؛ در نتیجه رسانه‌ها معتقدند که هوآوی مجبور خواهد شد تا استفاده از این تراشه‌ها در گوشی‌های سری ۸ نوا را نادیده بگیرد و از پردازنده کایرین ۹۹۰ SoC استفاده کند.

از سری گوشی‌های نوا که بگذریم، به گوشی‌های سری V40 آنر خواهیم رسید. این سری شامل گوشی‌های آنر V40، V40 پرو و V40 پرو پلاس می‌شود که در آینده عرضه می‌شوند. حداقل یکی از این گوشی‌ها همراه با نمایشگر ۶.۷۲ اینچی خمیده (با رزولوشن FHD+) که دو روزنه دوربین را دارا است به بازار عرضه خواهد شد. گوشی مورد نظر از نرخ تازه‌سازی بالایی با دقت ۱۲۰ هرتز و پردازنده کایرین ۹۰۰۰ بهره می‌برد. به هر حال با توجه به دلیلی که برای گوشی‌های سری ۸ نوا مطرح شد، این گوشی هم ممکن است که از پردازنده کایرین ۹۹۰ بهره ببرد و هوآوی قید کایرین ۹۰۰۰ را بزند.

اگر این گمانه‌زنی‌ها به واقعیت بپیوندند، این اولین گوشی آنر خواهد بود که از نرخ‌ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. گوشی‌های آنر V40 و V40 پرو نیز از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز بهره خواهند برد و از پردازنده مدیاتک Dimensity 1000+ استفاده خواهند کرد. به علاوه لازم به ذکر است که گوشی آنر V40 پرو پلاس از شارژ سریع ۶۶ وات در حالت اتصال مستقیم و از شارژ ۴۰ وات در حالت بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد.

با توجه به شایعات، گوشی‌های سری ۸ نوا و گوشی‌های سری V40 آنر در ماه دسامبر میلادی به بازار عرضه می‌شوند. در این مدت ما مجبوریم که صبر کنیم و ببینیم که چه اتفاقی رخ خواهد داد و هوآوی چگونه به این شایعات واکنش نشان می‌دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر