حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

seekbar برای ویدئوهای اینستاگرام

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


اینستاگرام در حال آزمایش یک ویژگی است که به کاربران اجازه خواهد داد کنترل بیشتری بر روی ویدئوهای آپلود شده بر روی پلتفرم داشته باشند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با تک تایمز همراه باشید.

حتما برای شما هم پیش آمده که چند ثانیه اول از یک کلیپ در اینستاگرام را از دست داده باشید. در این صورت شما باید تا انتها ویدئو صبر کنید تا با پخش دوباره آن بتوانید آن‌ را از اول مشاهده کنید. با اینکه این فرایند زمانی کم‌تر از ۶۰ ثانیه نیاز دارد، باز‌هم برای خیلی از کاربران آزار دهنده به حساب می‌آید.

اما حالا، این رسانه اجتماعی و پیام رسان تحت مالیکت فیسبوک، در حال آزمایش افزودن سیک بار (seek-bar) به ویدئو‌های پلتفرم خود است تا کاربران بتوانند به واسطه آن با حرکت دادن مکان‌نما، هر بخش خاصی از ویدئو‌ها را که می‌خواهند تماشا کنند.

البته این‌ امکان پیش از این برای ویدئو‌های موجود در بخش IG TV اینستاگرام ارائه شده است و  حالا برای ویدئوهای ۶۰ ثانیه‌ای که کاربران بر روی حساب کاربری خود آپلود می‌کنند نیز در حال آزمایش شدن است.

این آزمایش توسط مهندس مهندسی معکوس، جین مانچان، کسی که کلیپی از یک ویدئو اینستاگرام را به همراه سیک بار در توییتر خود منتشر کرده است کشف شد.

اینستاگرام اما هنوز به این ویژگی و جزئیات ارائه رسمی آن هیچ اشاره‌ای نکرده است.

این اپلیکیشن پیام رسان و رسانه اجتماعی از زمان شروع کار خود همواره در مورد ارائه امکانات و گزینه‌های کاربردی بسیار سخت‌گیرانه عمل کرده است. به عنوان مثال اینستاگرام از قرار دادن لینک در کپشن پشتیبانی نمی‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد که تنها از یک پست در یک زمان بازدید کنند.

اما حالا، با کنار هم قرار دان این آزمایش و ارتقاء ویژگی خرید اینستاگرام که چندی پیش صورت گرفت، به نظر می‌رسد که این پیام رسان و رسانه اجتماعی کم ‌کم درحال گسترش پلتفرم خود است تا بتواند با ویژگی‌ها و امکانات اضافی، به نیاز‌های بیشتری از سوی کاربران پاسخ دهد.

واکنش‌ها نسبت به آزمایش ویژگی جدید در شبکه های اجتماعی مثبت بوده و کاربران زیادی از آن استقبال کرده‌اند. شما در این باره چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما جای چه امکانات دیگری در اینستاگرام خالی است؟ با ما در بخش نظرات در ارتباط باشید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.