امکان ذخیره کلمات عبور روی کروم با ورود به حساب کاربری

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – قابلیت های متعددی به مرورگر انحصاری گوگل اضافه شده که از جمله آن ها می توان به ذخیره کلمات عبور روی کروم بدون نیاز به همگام سازی اشاره کرد.

از حدود یک سال پیش، پیکربندی مرورگر کروم به نحوی تغییر پیدا کرد که حتی بدون  فعال بودن ویژگی همگام سازی، جزییات کارت اعتباری کاربر را ذخیره کرده و در صورت لزوم، مورد استفاده قرار می دهد. حال به نظر می رسد که این غول فناوری کارها را ساده تر کرده و در ضمن، امکان ذخیره کلمات عبور روی کروم را فراهم آورده است. با تغییرات جدیدی که گوگل روی کروم اعمال کرده، کاربر به شرط وارد شدن به حساب کاربری خود، به راحتی می تواند به جزییات لاگین (ورود) و پرداخت ها دسترسی پیدا کند، بدون اینکه نیازی به همگام سازی بین دستگاه ها وجود داشته باشد.

طبق گفته های اخیر گوگل، کروم روی اندروید به زودی به کاربر اجازه خواهد داد تا با استفاده از تنها یک ضربه، به هر یک از حساب های کاربری دلخواه خود وارد شود. به بیان بهتر، کاربر می تواند بدون ذخیره سازی حساب کاربری، یا حتی با استفاده از حالت Incognito (ناشناس) عملیات Sign-In را انجام دهد.

در صورت انجام Sign-In (ورود به حساب کاربری)، کاربر مستقیما به جزییات پرداخت های ذخیره شده در حساب کاربری مربوطه، دسترسی پیدا می کند. برای استفاده از این جزییات، تنها کافیست تا CVC کارت را وارد کرده و یا هویت خود را به وسیله معیارهای بیومتری ثابت کنید. البته در صورت تمایل به استفاده از یک کارت جدید، جزییات آن در حساب کاربری مربوطه ذخیره می شود.

بعلاوه، امکان ذخیره کلمات عبور روی کروم و دسترسی به آن ها نیز ساده تر شده است. ظاهرا مرورگر کروم حالا (دوباره) می تواند کلمات عبور به وب سایت های مختلف را به شرط ذخیره بودن آن ها در حساب کاربری، به طور خودکار وارد کند، حتی اگر قابلیت همگام سازی، غیرفعال باشد. کاربر همچنین قادر خواهد بود تا کلمات عبور جدیدی را روی حساب کاربری ذخیره کرده و از طریق هر دستگاه دلخواهی به آن ها دسترسی پیدا کند. این ویژگی در چند ماه آینده برای تمام کاربران عرضه می شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر