حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

TSMC و اپل در حال همکاری برای تولید تراشه‌های خودروی خودران هستند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل در حال توسعه‌ی خودروی خودران یا سیستم مرتبط با آن است و با نگاه به فعالیت‌های اخیر آن و ثبت انبوهی از اختراعات، می‌توان متوجه این امر شد. روز گذشته مشخص شد که جان جیاناندریا (John Giannander) رئیس بخش هوش مصنوعی اپل، رهبری تیم پروژه‌ی تایتان را بر عهده گرفته است و از این پس خودروی خودران اپل تحت نظارت او توسعه خواهد یافت. حال گفته می‌شود اپل و TSMC در حال همکاری برای تولید تراشه‌های مورد نیاز خودروی اپل موسوم به اپل کار (Apple Car) هستند.

مقاله‌ی مرتبط:

بر اساس اخبار و شایعات قبلی، انتظار می‌رود پروژه‌ی تایتان غول فناوری کوپرتینو بر توسعه‌ی فناوری برای تسهیل اتومبیل‌های خودران متمرکز باشد؛ اما گزارش‌های دیگر نشان می‌دهد که اپل می‌تواند وسیله‌ی نقلیه‌ی خود را نیز توسعه دهد. به ‌گزارش خبرگزاری دیجی‌تایمز در روز چهارشنبه، اپل علاوه ‌بر جذب مهندسان تسلا و سایر خودروسازان، همکاری با شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان (TSMC) در زمینه فناوری تراشه‌های خودروی خودران را شروع کرده است و ادعا می‌شود هر دو شرکت برای تأسیس کارخانه‌ی تولید تراشه‌های Apple Car در ایالات متحده زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده‌اند و در حال مذاکره با منابع زنجیره‌ی تأمین قطعات الکترونیک خودرو برای اطمینان از مطابقت با مقررات و استانداردهای فعلی هستند.

گفته می‌شود TSMC برای توسعه‌ی فناوری نیترید گالیم (GaN) که در مبدل‌ها و شارژرهای اتومبیل هیبریدی استفاده خواهد شد، با STMicroelectronics همکاری می‌کند و گویا این همکاری به‌منظور ارائه‌ی این فناوری در خودروی خودران اپل صورت گرفته است؛ خودرویی که گفته می‌شود شباهت زیادی به خودروهای تسلا خواهد داشت. TSMC اکنون در حال انتقال قسمتی از خط تولید خود به خاک آمریکا و ساخت تأسیسات تراشه در آریزونا است. نخستین ویفرهای تجاری این کارخانه در سال ۲۰۲۴ به ‌مرحله‌ی تولید خواهند رسید؛ درست در زمانی‌ که طبق شایعات، اپل قرار است از خودروی خودران رونمایی کند.

شایعات مربوط به پروژه تایتان طی سال‌های گذشته به‌صورت دوره‌ای منتشر شده است.  این پروژه با تغییر جهت و کاهش کارکنان رو‌به‌رو شده؛ اما به نظر می‌رسد توسعه سیستم‌های خودران همچنان ادامه دارد. دیجی‌تایمز بر این باور است که اپل خودروی خودران را تا سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار خواهد کرد و مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل نیز معتقد است این شرکت در نهایت Apple Car را در بازه‌ی زمانی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ رونمایی و عرضه خواهد کرد.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی پروژه‌ی تایتان و خودروی خودران اپل چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر