حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مایکروسافت و اپل در صدر بهترین شرکت‌های مدیریت شده قرار دارند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با شیوع ویروس کرونا‌، کسب‌و‌کارهای زیادی در سراسر جهان با مشکلاتی روبه‌رو شدند و غول‌های فناوری نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بااین‌حال به‌دنبال این مشکلات، شرکت‌هایی با مدیریت پایدار و فراهم‌کردن موقعیت دورکاری، به‌نوعی آن‌ها را با موفقیت پشت‌سر گذاشتند. مایکروسافت و اپل دو نمونه‌ی بارز این امر هستند و در بخش مدیریت، حتی از سال‌های گذشته نیز بهتر ظاهر شده‌اند.

مقاله‌ی مرتبط:

انجمن آماری دراکِر (Drucker) با استفاده از ۳۳ شاخص اثربخشی مدیریت، ۸۸۶ شرکت را ازلحاظ وضعیت مدیریتی موشکانه بررسی کرده و در ارزیابی شرکت‌ها، از مؤلفه‌هایی همچون رضایت مشتری، اشتغال و توسعه‌ی کارمندان، نوآوری، مسئولیت اجتماعی و قدرت مالی بهره گرفته است. براساس آمار منتشرشده، مایکروسافت با جهش یک‌پله‌ای در‌مقایسه‌با سال گذشته، توانسته در رتبه‌ی نخست فهرست دراکِر جای گیرد.

ردموندی‌ها در سال ۲۰۱۷ در رتبه‌ی هفتم فهرست یادشده قرار داشتند و در سالیان اخیر، رشد چشمگیری تجربه کرده‌اند. محققان دراکر می‌گویند توانایی مایکروسافت در سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی زیرساخت و پلتفرم‌های رایانش ابری دلیل اصلی عملکرد درخشان مایکروسافت بوده است. جدا از مایکروسافت، اپل همچنان در فهرست شرکت‌های برتر از دیدگاه دراکِر قرار دارد و همانند مایکروسافت با جهشی یک‌پله‌ای در‌مقایسه‌با سال گذشته، به رتبه‌ی دوم صعود کرده است.

غول فناوری کوپرتینو در سال‌های گذشته نیز به‌طور‌مداوم در رتبه‌بندی داکِر عملکرد درخشانی از خود نشان داده و در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به‌ترتیب رتبه‌ی دوم و اول و سوم را از دیدگاه انجمن یادشده از‌آن خود کرده است. کوپرتینویی‌ها امسال در مطالعه‌ی صمیمیت تجاری (MBLM) رتبه‌ی درخورتوجهی به‌دست آورده‌اند.

از قرار معلوم، دیگر رتبه‌های فهرست داکِر نیز دچار تغییراتی شده است؛ به‌طوری‌که شرکت IBM در رتبه‌ی سوم و آمازون، غول فناوری و خُرده‌فروشی جهان، با سه پله سقوط در رتبه‌ی چهارم جای گرفته و گوگل نیز رتبه‌ی پنجم را به‌دست آورده است.

خبرگزاری وال‌استریت ژورنال خاطرنشان می‌کند ویروس کرونا نقش اصلی را در تعیین عملکرد شرکت‌ها برعهده داشته است. گفتنی است شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و اپل در‌مقایسه‌با شرکت‌هایی مانند آمازون و فیسبوک آمادگی بیشتری برای مقابله با بحران و ایجاد شرایط دورکاری داشته‌اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر