اقدامات حمایتی همراه اول در دوران شیوع کرونا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


ویروس کرونا همه دنیا را فتح کرده و تقریبا هیچ نقطه‌ای از کره زمین از اثرات مخرب این ویروس بی‌بهره نیست.

در کشور ما نیز، از ابتدای اسفندماه که به طور رسمی ورود ویروس به کشور اعلام شد و به یکباره زندگی روزمره را تحت‌الشعاع قرار داد و باعث تغییرات اساسی و بنیادی در زمینه‌های مختلف شد.

شرایط جدید کشور، نیاز به مسئولیت‌پذیری و عزمی جدی برای تسهیل امور داشت که بزرگ‌ترین اپراتور کشور – همراه اول – به میدان آمد و با‌ ایده‌هایی جدید و خدمات تازه‌ای که ارائه داد، باعث تحول حتی در حوزه آموزش کشور نیز شد.

از جمله خدماتی که همراه اول دردوران پاندمی ارائه داد می‌توان به این موارد اشاره کرد:

1-  ارائه بسته ‎اینترنت ۲۰ گیگ به معلمین کشور

در شرایط بحرانی پاندمی، تجربه جدیدی برای نظام آموزشی کشور و حوزه فناوری اطلاعات حاصل شد که در بعد آموزش، معلمان در صف اول خدمت‌رسانی (آموزش از راه دور) هستند که موضوعی جدید به حساب می‌آید.

همین موضوع باعث شد که همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور ارتباطات سیار کشور راه‌اندازی بسته اینترنت هدیه به معلمان را با فوریت در دستور کار قرار دهد.

2-  رایگان کردن تماس ۶۰ هزار بهورز

اپراتور اول کشور با آغاز طرح بسیج ملی مدیریت مبارزه با بیماری کرونا، در راستای مسؤولیت اجتماعی، تماس ۶۰ هزار مراقب سلامت و بهورز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح کشور را به منظور آموزش، پیشگیری و مراقبت از خانوارهای ایرانی رایگان کرد. بر اساس این اطلاعیه، به منظور ایجاد امکان دورکاری بهورزان از یک سو و نیز اعتمادسازی و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از سوی دیگر، راهکار نوینی ارائه شده است تا مراقبین سلامت و بهورزان وزارت بهداشت بتوانند با استفاده از سیمکارت همراه اول خود، بدون آشکار شدن شماره هایشان، با خانوارهای هدف به صورت رایگان تماس بگیرند. به این ترتیب به جای شماره بهورزان، کلیه تماس‌های مرتبط با پیشگیری و مراقبت از بیماری کرونا با شماره مورد تائید وزارت بهداشت (سرشماره 4030) برقرار خواهد شد.

3-  مشارکت ۳۰ میلیارد ریالی در ساخت بیمارستان

همراه اول در راستای انجام مسؤوليت اجتماعی خود با اختصاص ٣٠ میلیارد ریال در ساخت، تجهیز و بهره برداری از یک بیمارستان سیار مشارکت می کند. این بیمارستان سیار با هدف ارائه خدمت در بحران ها و بلایای طبیعی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

‏4- یک سوم کردن تعرفه ترافیک سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها

با گسترش ویروس کرونا در راستای مسؤولیت اجتماعی و حفظ سلامت دانشجویان، همراه اول به عنوان اپراتور پیشرو در ارائه خدمات نوین، تعرفه دسترسی به سامانه های آموزش مجازی تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به یک سوم کاهش می دهد. براساس این اطلاعیه، دانشگاه های متقاضی استفاده از این طرح می‌توانند با ارسال درخواست خود به ایمیل eLearning@mci.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند. استفاده از شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول پس از ارسال درخواست و انجام مراحل ثبت نام تا اطلاع ثانوی همراه با تخفیف خواهد بود.

 




۵- پوشش زنده هیئات در ایام محرم و صفر در ‎روبیکا

همراه اول با همکاری پیام‌رسان بومی «روبیکا» امکان ویژه‌ای را برای هیئت‌های مذهبی سراسر کشور فراهم آورده بود که برگزاری مراسم‌ عزاداری را در دوران محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، تسهیل می‌کرد.

بر این اساس، هیئت‌های سراسر کشور می‌توانستند با ایجاد کانال در پیام‌رسان روبیکا و عضویت در صفحه اختصاصی «عقیق»، از امکان پخش زنده با اینترنت رایگان و تسهیلات اطلاع‌رسانی این برنامه بهره‌مند شوند.

۶- راه‌اندازی سامانه پارلمان مجازی برای ارتباط مردم با نمایندگان مجلس

سامانه «پارلمان مجازی ایران» در تاریخ 18 آذر رونمایی شد. در سامانه تعاملی پارلمان مجازی ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند درباره مهمترین طرح‌ها و لوایح با مردم مشورت و نظرات و پیام‌های مردمی را دریافت کنند. هر نماینده در پارلمان مجازی ایران دفتر مجازی دارد و مردم می‌توانند به جای صرف وقت و هزینه، مراجعات خود را از طریق دفتر مجازی انجام دهند.

«پارلمان مجازی ایران» با همکاری و مشارکت «همراه اول کسب‌وکار» در مجلس شورای اسلامی ایران پیاده‌سازی و اجرا شده است.

۷- اهدای بیش از ۱۶میلیون ماسک رایگان به مناطق محروم

بزرگ ترین اپراتور کشور در راستای مسئولیت های اجتماع یخود بیش از شانزده میلیون ماسک ر میان شهروندان مناطق محروم کشور توزیع کرد.

۸- ارائه بسته اینترنت ۲۰۰گیگ به خبرنگاران

همراه اول هدیه‌ ویژه‌ای برای خبرنگاران در نظر گرفته بود. به مناسبت روزخبرنگار، اینترنت دویسه گیگابایتی یکساله به خبرنگاران هدیه داد.

‏۹- مشارکت با سازمان حج در تهیه غذای مخصوص بیماران کرونایی

شرکت ارتباطات سیار ایران، با همراهی خادمان و کارگزاران سازمان  سازمان حج و زیارت  در تهیه، طبخ، بسته‌بندی و توزیع غذای مورد نیاز بیماران متأثر از کرونا اقدام نمود.

۱۰- راه‌اندازی سامانه رایگان ‎شاد با مشارکت آموزش و پرورش

شبکه اجتماعی شاد توانست شرایط مناسبی برای سیستم آموزشی و دانش‌آموزان فراهم آورد تا در روزهای شیوع کرونا و خانه‌نشینی، از تعلیم و تحصیل دور نمانند. استقبال دانش‌آموزان و نظام آموزشی کشور از این نرم‌افزار این رکوردهایی را نیز در پی داشت.

به اقداماتی که ذکر شد می‌توان به کمک به ایجاد اشتغال و رونق کسب و کارهای آسیب ‌دیده از ‎کرونا و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای اقشار محروم جامعه نیز اشاره کرد.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر