حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

خدمات امور گمرکی بازرگانی سپاهان همراه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت بازرگانی سپاهان همراه ‌با سال‌ها تجربه در ارائه خدمات بازرگانی و داشتن کادری مجرب و متخصص، تمامی خدمات مرتبط با امور گمرکی و حل اختلافات گمرکی بین صاحبان کالا و گمرکات اجرایی را به‌صورت حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

همان‌طور که می‌دانید، امور گمرکی از قسمت‌های جدانشدنی بازرگانی خارجی است. تمام افرادی که در حوزه واردات و صادرات، ترخیص کالا و … فعالیت می‌کنند، بی‌شک به امور گمرکی نیاز دارند. این امکان وجود دارد که افراد حقیقی و حقوقی در مراودات تجاری بین‌المللی اعم از واردات و صادرات، با مسائل و مشکلاتی رو‌به‌رو ‌شوند که قادر به حل آن‌ها نباشند. در این موارد افراد می‌توانند با مشاوره گرفتن از کارشناسان متخصص در امور گمرکی سپاهان همراه، مسیر صحیح را انتخاب کنند تا هم زودتر به نتیجه برسند و هم از اتلاف سرمایه و وقت خود جلوگیری کنند.

اختلافات در واردات کالا و ممنوعیت‌های گمرکی

از مرحله ورود کالا به گمرک، ممکن است هرگونه اختلاف گمرکی بین صاحبان کالا و گمرک ایجاد شود. اکثر این اختلافاتی ناشی از مغایرت‌های گمرکی مانند ممنوعیت‌های گمرکی، حقوق و عوارض‌گمرکی، ارزش تعرفه و اجرای مقررات صادرات و واردات است. با توجه به بخشنامه‌ها و دستوراتی که متناسب با شرایط موجود وضع می‌شود، برخی رویه‌های قانونی به‌طور مداوم در حال تغییر است.

در کنار این تغییرات، عدم آگاهی صاحبان کالا از رویه‌های ‌گمرکی و همچنین تخلفاتی که برخی افراد در واردات یا صادرات کالا انجام می‌دهند، باعث به وجود آمدن اختلافاتی بین صاحبان کالا و گمرکات اجرایی می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • اختلافات گمرکی ناشی از تعرفه کالا
  • اختلاف در تعرفه کالا قبل از ترخیص
  • اختلاف تعرفه بعد از ترخیص کالا
  • اختلاف در ارزش (نزول ارزش)
  • اختلاف در ارزش (بیش‌بود ارزش)

تمام مواردی که برشمردیم قابل حل هستند؛ اما بررسی مشکل، پیگیری و حل آن‌ها نیازمند تخصص و تجربه در حوزه امور گمرکی و مهم‌تر از همه اشراف به قوانین امور گمرکی و رویه‌های آن است. از این‌رو شرکت‌ بازرگانی سپاهان همراه افرادی متخصص برای پیگیری این امور در گمرک اختصاص داده است تا طبق موازین و قوانین گمرک، تشریفات واردات یا صادرات کالا را انجام دهند.

sepahanhamrah-1

فعالیت‌های مشاوران و متخصصان امور گمرکی

شرکت در کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی

در صورتی که تعرفه اظهاری یا ارزش کالا در گمرکات اجرایی منجر به اختلاف نظر صاحب کالا و کارشناس گمرک اجرایی شود، هر کدام از طرفین می‌تواند اظهارنامه اختلافی را جهت بررسی اختلافات پیش‌آمده به (دفتر ارزش یا دفتر تعرفه) گمرک ایران ارجاع دهد. پرونده فوق در گمرک ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.  

استعلام و مشاوره جهت تعیین تعرفه کالاهای وارداتی

در صورتی‌که صاحب کالا و نماینده قانونی او شماره تعرفه صحیح کالای خود را نداند، می‌تواند قبل از تنظیم اظهارنامه نظر مشورتی گمرک را جهت استعلام تعرفه کالای وارداتی یا نمونه کالا، به‌صورت مکتوب استعلام کند.

پیگیری و اخذ مجوزهای وارداتی و صادراتی

برخی کالاها هستند که واردات آن‌ها، مستلزم اخذ مجوز هایی از سازمان‌های ذی‌ربط است. مانند مجوز وزارت راه، مجوز بهداشت، مجوز ارتباطات و مخابرات، مجوز استاندارد و … که برای صادرات کالا هم این موضوع صدق می‌کند.

حل اختلافات گمرکی

در حوزه‌های تخصصی مانند امور گمرکی، بهتر است تجار و بازرگانان از مبادی اصلی و تخصصی کمک بگیرند. این افراد برای دفاع از حقوق خود، باید پرونده را به کارشناسان امور گمرکی که تحصیلات و تخصص کافی در این زمینه دارند، بسپارند. این متخصصان با مطرح کردن پرونده در کمیسیون‌های حل اختلافات ‌گمرکی و استناد به مواد قانون امور گمرکی، در بیشتر مواقع موفق به اخذ رأی مطلوب مطابق با قوانین گمرک و همچنین عدم زیان صاحبان کالا می‌شوند.

بازرگانی سپاهان همراه‌ با سال‌ها تجربه در حوزه خدمات بازرگانی خارجی و دارا بودن نیروهای باتجربه و متخصص در امر ترخیص ‌کالا و امور گمرکی، پرونده‌های اختلافی امور گمرکی تجار و بازرگانان را می‌پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان امور گمرکی، به وب‌سایت سپاهان همراه مراجعه کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر