سامسونگ برخورداری سری گلکسی اس 21 از قلم لمسی را تأیید کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

TM Roh، مدیر بخش ارتباطات موبایل سامسونگ، به دستاوردهای بخش موبایل در سال ۲۰۲۰ و همچنین چشم‌انداز این شرکت در سال آینده میلادی اشاره کرده است. بر اساس پستی که در بلاگ TM Roh منتشر شد، سری گلکسی اس ۲۱ در ژانویه ۲۰۲۱ رونمایی خواهد شد؛ اما آنچه بیش از هر نکته‌ای نظر را به خود جلب می‌کند، اشاره به برخورداری پرچم‌داران نسل بعدی شرکت کره‌ای از قلم لمسی است.

محصولات سری نوت دارای قلم لمسی هستند؛ اما به نظر می‌رسد رویه طراحی گوشی‌های هوشمند سامسونگ با تغییرات چشم‌گیری همراه خواهد بود. TM Roh در بلاگ خود نوشته است: «از همه کسانی که ما را در سال ۲۰۲۰ پشتیبانی کردند، تشکر می‌کنیم. من مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن اخبار بیشتر در ماه ژانویه ۲۰۲۱ هستم.» در ادامه پست مدیر بخش ارتباطات موبایل سامسونگ، وی اشاره می‌کند که آن‌ها قصد دارند از تجربه سری گلکسی نوت استفاده کنند و بخش‌هایی از ویژگی‌های آن را به محصولات دیگر بیاورند.

با مقایسه پرچم‌داران سامسونگ در سال‌های اخیر می‌توان گفت قابلیتی که سری گلکسی نوت را از سری گلکسی اس متمایز می‌سازد، قلم لمسی است. با توجه به گفته‌های TM Roh، می‌توان انتظار داشت که قلم لمسی به سری گلکسی اس ۲۱ اضافه شود؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا تمامی مدل‌های این سری قلم لمسی خواهند داشت یا این ویژگی تنها محدود به بالارده‌ترین مدل سری خواهد بود.

در برخی شایعات اشاره شده است که گلکسی اس ۲۱ اولترا و محصول بعدی سری گلکسی زد، دو گوشی هوشمندی هستند که قلم لمسی خواهند داشت؛ اما در پست بلاگ مدیر بخش ارتباطات موبایل سامسونگ اشاره‌ای به این موضوع نشده است. TM Roh توضیح می‌دهد که مدل‌های بیشتری با صفحه‌نمایش تاشو در راه هستند.

TM Roh مدیر بخش موبایل سامسونگ

با در نظر گرفتن شایعات و صحبت‌های مدیر بخش ارتباطات موبایل سامسونگ، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ شاهد رونمایی از چهار مدل گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش تاشو باشیم که تمامی آن‌ها از سری گلکسی زد خواهند بود. اما مشکل اصلی که سری گلکسی زد از آن‌ رنج می‌برد، قیمت نهایی است.

در سال ۲۰۲۱ سامسونگ در نظر دارد تمرکز ویژه‌ای روی دوربین‌های به‌ کار گرفته‌شده در پرچم‌داران داشته باشد. TM Roh اشاره می‌کند که سامسونگ در حال کار روی دوربین‌هایی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری به همراه برخورداری از هوش مصنوعی پیشرفته‌تر است. در برخی گزارش‌ها آمده که گلکسی اس ۲۱ اولترا از دوربین نسل بعدی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که قادر به بزرگ‌نمایی ۱۰ برابر خواهد بود.

در ادامه بخوانید:

برای حصول اطمینان از صحت موارد اشاره‌شده باید تا مراسم بزرگ سامسونگ در اواسط ماه ژانویه ۲۰۲۱ صبر کنیم؛ رویدادی که تنها چند هفته به آن باقی مانده است و انتظار می‌رود در کنار سری گلکسی اس ۲۱ محصولات مهم دیگری نیز معرفی شود.

طبق گفته‌های TM Roh، سامسونگ توانسته است به موفقیت قابل توجهی در فروش گلکسی زد فولد ۲ برسد و همچنین ۲۰ مدل گوشی هوشمند و تبلت با برخورداری از مودم 5G به بازار عرضه کند. به نظر می‌رسد شرکت کره‌ای از دستاورد خود در سال ۲۰۲۰ راضی است و می‌خواهد آن را در سال بعدی میلادی تکرار کند. TM Roh ادامه می‌دهد که شرکت کره‌ای سال آینده روی استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته در محصولات خود تمرکز خواهد داشت و تجربه جدیدی در زمینه ابرپهن‌باند (UWB) به کاربران ارائه خواهد داد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر