با Blob Opera گوگل، حباب‌ها را به اجرای اپرا وادار کنید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

زیرشاخه‌ی هنر و فرهنگ گوگل به‌ همراه هنرمندی با نام دیوید لی، پروژه‌ی آزمایشی جدیدی راه‌اندازی کرده‌ که بسیار سرگرم‌کننده است و به شما امکان می‌دهد چهار حباب که توانایی خواندن آواز به ‌سبک اپرا دارند، کنترل کنید و برای دقایقی سرگرم شوید.

در پروژ‌ه‌ی Google Blob Opera، چهار حباب که هر یک از آن‌ها صدای خاصی دارد (بم، زیر و…) در اختیار دارید و می‌توانید با حرکت دادن ماوس، آن‌ها را به اجرای اپرا وادار کنید. همچنین امکان تغییر شدت صدا و نحوه‌ی اجرای آن‌ها از طریق بالا و پایین یا جلو و عقب بردن ماوس وجود دارد.

حباب‌ها با استفاده از فناوری یادگیری ماشین با یکدیگر هماهنگ می‌شوند و اگر از اجرای آن‌ها خوش‌تان آمد، می‌توانید آن را ضبط کنید. همچنین می‌توان اجرای ضبط‌شده را در شبکه‌های اجتماعی به ‌اشتراک گذاشت. گوگل سه‌شنبه‌ی گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای گفت: «این آزمایش به ساز اصلی موسیقی، یعنی صدا، ادای احترام و آن را کاوش می‌کند.»

این‌طور که به ‌نظر می‌رسد، صدای حباب‌ها بر اساس خوانندگان واقعی اپرا مدل‌سازی شده است؛ اما صدایی که از دهان آن‌ها بیرون می‌آید متکی‌ بر یادگیری ماشینی است. اگر نمی‌توانید کاری کنید که حباب‌ها به‌شیوه‌ی مورد نظر موسیقی اجرا کنند، می‌توانید گزینه‌ی سمت چپ صفحه را فعال کنید تا شاهد اجرای موسیقی توسط آن‌ها باشید. همچنین امکان اضافه کردن کلاه کریسمس به حباب‌ها وجود دارد. 

هم‌اکنون امکان دسترسی به پروژه‌ی Google Blob Opera فراهم شده است. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر