نسخه 4G گلکسی A52 با تراشه SD720 از راه خواهد رسید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

امسال سامسونگ در کنار گوشی هوشمند گلکسی A51 که بسیار محبوب هم شد، نسخه 5G آن را نیز منتشر کرد. این گوشی به‌جای تراشه اکسینوس 9611 از اکسینوس 980 بهره می‌برد. پیش‌تر گلکسی A52 5G با تراشه اسنپ‌دراگون 750 و پشتیبانی از نسل پنجم شبکه در سطح وب ظاهر شده است، اما مشخص نیست که آیا نسخه مقرون‌به‌صرفه‌تری بدون قابلیت 5G نیز در کار خواهد بود یا خیر.

بنا بر تازه‌ترین اطلاعات، نسخه یادشده از راه خواهد رسید. با استناد به گیک‌بنچ، مدل پایه گلکسی A52 از تراشه اسنپ‌دراگون 720 بهره می‌برد، اتفاقی که برای بسیاری خریداران خوشایند خواهد بود. اولاً اکسینوس 9611 برای این گوشی تاریخ گذشته محسوب می‌شود، دوماً وجود پلتفرم کوالکوم به معنی توانایی نصب اپلیکیشن دوربین گوگل (Google Camera) بدون هیچ‌گونه مشکلی است، قابلیتی که به دستگاه‌های جدید سامسونگ امکان گرفتن عکس‌هایی بهتر را خواهد داد.

افزون بر این، فهرست گیک‌بنچ به اندروید 11 و 8 گیگابایت حافظه موقت اشاره می‌کند، اگرچه احتمالاً مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل، 6 گیگابایت حافظه موقت خواهد داشت.

گلکسی A52 4G  ممکن است موفقیت‌های نیاکان خود را تکرار کند و به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند نیمه اول سال 2021 تبدیل شود. در حال حاضر این تنها یک حدس است، اما گلکسی A50 و A51 توانستند بدون مشکل خاصی و حتی بدون وجود تراشه کوالکوم به این موفقیت دست یابند.

گلکسی A50 و گلکسی A51 در بین محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان قرار گرفتند. با این حال در اینکه گلکسی A52 می‌تواند سرنوشت مشابهی داشته باشد، تردیدهایی وجود دارد. این دستگاه یکی از مهم‌ترین گوشی‌های هوشمند برای سامسونگ محسوب می‌شود و حال می‌توان نگاه دقیق‌تری با آن انداخت.

این‌طور که پیداست، تغییر بزرگی در طراحی صورت نگرفته است. گوشی هوشمند موردبحث بسیار شبیه به گلکسی A51 است با این تفاوت که ماژول دوربین به‌ خاطر شیشه‌های محافظ، بزرگ‌تر شده است.

گفته می‌شود که گلکسی A52 از یک صفحه‌نمایش امولد 6.5 اینچی، بدنه‌ای از جنس پلاستیک، هدفون جک و مجموعه چهارتایی دوربین بهره می‌برد. ابعاد دستگاه نیز 159.9 در 75.1 در 8.4 میلی‌متر است.

به‌جز اطلاعات یادشده در بالا، جزئیات دیگری از گلکسی A52 در دست نیست، اما گزارش‌هایی که پیش‌تر منتشر شده است، خبر از آن دارد این دستگاه از تراشه اسنپ‌دراگون 750 نیرو می‌گیرد و از قابلیت 5G پشتیبانی میکند. اینکه نسخه مقرون‌به‌صرفه‌تری هم در راه باشد مشخص نیست، اما محتمل است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر