حذف اکانت‌های قدیمی غیرفعال گوگل

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
اخیرا گوگل اعلان‌هایی را درباره تغییرات خط مشی‌هایش به کاربران ارسال کرده است که حکایت از اجرائی شدن تغییر خط مشی‌های آن در سال 2021 دارد. این تغییرات بر کاربران تمام سرویس‌های گوگل، از جمله جیمیل، Google Drive، Google Photos و سایر سرویس‌های آن تاثیرگذار می‌شود. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که با یک عضویت Google One کار می‌کنند، در اینصورت نگرانی خاصی نباید داشته باشید. اما اگر مدت درازیست که از سرویس‌های گوگل استفاده می‌کنید و هرگز فکرش را نکرده‌اید که یک ایمیل قدیمیتان حذف خواهد شد، در اینصورت باید حواستان جمع باشد.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل اسلش‌گیر، هدف این تغییرات آزاد کردن مخزن گوگل است که در حال حاضر توسط داده‌هایی اشغال شده است که مدت زیادیست بلااستفاده مانده‌اند. کاربران با ابزار «مدیریت‌کننده اکانت غیرفعال گوگل» قادر خواهند بود تا با نگاهی مختصر متوجه شوید که از نظر گوگل چه چیزی در اکانت شما غیرفعال محسوب می‌شود. این ابزار همچنین برای کاربر این امکان را فراهم می‌آورد که بفهمد گوگل چه زمانی اکانتش را غیرفعال لحاظ می‌کند، و وقتی یک اکانت به وضعیت غیرفعال رسید چه کاری باید انجام شود.
 
تنظیمات پیش‌فرض برای سرویس‌های گوگل بر این مبنا است که اگر شما به مدت 24 ماه (2 سال) در جیمیل، Google Photos یا هر یک از چندین اپ Google Drive یا سرویس متصل به آن غیرفعال باشید محتوایتان حذف خواهد شد. اگر شما عضو Google One باشید و در چارچوب سهمیه ذخیره‌سازی مورد نظر باشید و از نظر خط مشی‌های گوگل «در وضعیت خوبی» باشید، متاثر از خط مشی جدید اکانت‌های غیرفعال نخواهید شد.

 

شاید مهم‌ترین بخش کل این تغییر فرایند این قانون باشد: «اگر به مدت 2 سال از میزان فضای ذخیره‌سازیتان فراتر روید، ما می‌توانیم اکانت شما در جیمیل، درایو و فوتوز را حذف کنیم».
 
این خط مشی و مابقی قواعد 2 ساله برای اکانت‌های غیرفعال از 1 ژوئن 2021 اجرائی خواهد شد. این وقتیست که شمارش معکوس شروع می‌شود. گوگل اعلام کرده است که «با اجرائی شدن این خط مشی در 1 ژوئن 2021، زودترین زمان اجرائی شدن آن 1 ژوئن 2023 خواهد بود».
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر