چیپست جدید Exynos سامسونگ در تاریخ 12 ژانویه رونمایی می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز –  سامسونگ سرانجام تاریخ معرفی چیپست جدید Exynos خود را فاش کرد. اگر گفته‌های این شرکت را سند قرار دهیم، پردازنده بعدی که احتمالا Exynos 2100 نام خواهد داشت، دنیای جدیدی از چیپست‌های Exynos را به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد کرد.

همانطور که در توییت سامسونگ گفته شده است، یک Exynos کاملا جدید در راه است. بر این اساس، سامسونگ چیپست جدید Exynos را در تاریخ 12 ژانویه 2021 رونمایی خواهد کرد. اکنون، اگر به یاد بیاورید، این تنها دو روز قبل از تاریخ رونمایی احتمالی Galaxy S21 است. در این توییت همچنین شاهد هشتگ #Exynos_is_back هستیم که احتمالا بیانگر بازدهی در عملکرد است.

اگرچه سامسونگ هنوز نام این تراشه را به طور رسمی فاش نکرده است، اما چندین گزارش می‌گویند که این تراشه، همان تراشه پرچمدار بعدی  است و که با نام Exynos 2100 شناخته می‌شود. انتظار می‌رود این تراشه دقیقاً مانند تراشه کوالکام بر روی فرآیند جدید 5 نانومتری ساخته شود. پیش از این ، تراشه Exynos 990  بر روی فرآیند 7 نانومتری ساخته شده بود و با بسیاری از مسائل مربوط به افزایش دما روبرو بود.

با بررسی سخت‌افزاری چیپست، احتمالاً این تراشه مجهز به هسته‌های Cortex-X و Cortex-A ARM با آرایش 1 + 3 + 4 خواهد بود ، برخلاف نسخه قبلی که چینشی 2 + 2 + 4 داشت. این یک چیپست Octa-Core خواهد بود و میزبان GPU های داخلی است. می توانید نگاهی به ترکیب احتمالی زیر بیندازید:

1xCortex-X1 (با فرکانس 2.91 گیگاهرتز) – هسته فوق العاده با عملکرد بالا
3xCortex-A78 (با فرکانس 2.8 گیگاهرتز) – هسته هایی با عملکرد بالا
4xCortex-A55 (با فرکانس 2.4 گیگاهرتز) – هسته های بهره وری انرژی

اگر آن را با Snapdragon 888 کوالکام مقایسه کنیم حداقل روی کاغذ عملکرد این تراشه کمی بهتر است. علاوه بر این، گزارش‌ها می گویند که  این تراشه با پردازنده گرافیکی Mali-G78 که جایگزین G77 در Exynos 990 است، همراه خواهد بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ سرانجام ممکن است اشکالات را برکنار کرده و با کوالکام در سال 2021 رقابت کند. اگرچه معیارهای اولیه احساسات مثبتی ایجاد می کنند، ما باید منتظر آزمایش‌های واقعی پس از عرضه باشیم. در هر صورت، طبق گزارشات ، تراشه سیلیکونی جدید باتری کمتری نسبت به Exynos 990 برای کارهای مشابه مصرف خواهد کرد.

به هر حال، تراشه پرچمدار، سری Galaxy S21 (S21 ، S21 + ،S21 Ultra) آینده را در آسیا و اروپا تأمین خواهد کرد. در حقیقت ، سری Galaxy S21 با قدرت Exynos 2100 SoC قبلاً در هند تایید شده و در بازارهای اروپا دیده می‌شود. با این حال ، می توانیم انتظار داشته باشیم که این شرکت پرچم‌دارهای خود را با تراشه Snapdragon 888 در ایالات متحده آمریکا و چین راه اندازی کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر