بیشترین عبارت‌های جست‌وجو شده در گوگل در سال 2020 منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
شرکت گوگل به تازگی در یک اقدام جالب سالیانه، مطابق معمول هر ساله خود در یک اعلان رسمی از بیشترین عبارت‌های جستجو شده در سال 2020 میلادی رونمایی کرد.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از techradar، بیشترین عبارات جستجو شده توسط مردم در گوگل نشان از بزرگ ترین ترس‌ها، سوالات و رخداد‌هایی دارد که برای مردم در سراسر جهان مهم است اما وقایع جهانی سال 2020 موجب شده است که این فهرست بیش از پیش برای همه ما قابل حدس زدن باشد.
 
جای تعجبی ندارد که عبارت‌هایی نظیر همه گیری و دامنه‌های مرتبط با آن بیشترین فضا را در این فهرست به خود اختصاص داده باشند. عبارت ویروس کرونا در صدر این جدول قرار دارد و برخی عبارت نظیر علائم ویروس کرونا یا اخبار جدید ویروس کروتا در جایگاه 17 و 18 قرار گرفته اند.
 
قرنطینه همگانی در سراسر جهان نیز موجب شده است که شمار جستجوی عبارت‌های مرتبط با دورکاری و درس خواندن از خانه نظیر نرم‌افزار زوم و کلاس درس گوگل به ترتیب در جایگاه‌های چهارم و دهم این فهرست قرار بگیرند. تاثیر همه گیری همچنین در تجزیه و تحلیل گوگل در رابطه با عبارت‌های ترند دیده شده است.
 
 
 
تمایل افراد به استفاده مناسب از زمان آزاد خود در دوران قرنطینه موجب شده است که بسیاری به آموزش فعالیت‌های ارزشمندی نظیر کدنویسی روی بیاورند و دوره‌های آموزشی پایتون در این میان بیشترین تقاضا را داشته است. تعطیلی مدارس نیز در این میان موجب شده است که جستجوی عبارت «چگونه معلم شویم» در گوگل بیشترین تقاضا را داشته باشد.
 
البته در عین حال جستجوی عبارت‌هایی نظیر «شوخی با والدین» نیز خبر از آن دارد که همه چیز قرار نیست در دوران قرنطینه آرام پیش برود و همیشه افراد در پی یاد گیری و استفاده مفید از اینترنت نیستند.
 
به صورت کلی ده عبارتی که بیش از همه در سال 2020 میلادی در گوگل جستجو شده است به شرح زیر است.
1.ویروس کرونا (Coronavirus)
2.نتایج انتخابات (Election Results)
3. کوبی برایانت   (Kobe Bryant)
4.زوم (زوم)
5. لیگ برتر هند (IPL)
6.هندوستان در مقابل نیوزلند (India vs New Zealand)
7.اخبار جدید ویروس کرونا (Coronavirus update)
8.علائم ویروس کرونا (Coronavirus symptoms)
9. جو بایدن (Joe Biden)
10. کلاس درس گوگل (Google Classroom)
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر