توییتر با اضافه‌کردن برچسبی به توییت‌های ترامپ، جو بایدن را برنده انتخابات اعلام کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

از زمان آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا، دونالد ترامپ بارها مدعی شده که در انتخابات تقلب شده و او برنده‌ی اصلی است. بااین‌همه‌، نتایج انتخابات نشان می‌دهد جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، موفق شده است اکثریت آراء را به‌دست بیاورد.

ترامپ بارها در توییتر و فیسبوک به تقلب در انتخابات اشاره کرده است و به‌نظر می‌رسد ادعاهای نادرستش باعث شده‌ است توییتر به‌فکر راه چاره‌ باشد. روی جدیدترین توییتی که ترامپ با محوریت تقلب در انتخابات منتشر کرده، برچسب جدیدی با این متن به‌چشم می‌خورد: «مقام‌های رسمی انتخابات جو بایدن را به‌عنوان برنده‌ی انتخابات ریاست‌‌جمهوری ایالات متحده تأیید کرده‌اند.» درست خواندید! توییتر اکنون روی توییت‌هایی که ترامپ منتشر می‌کند، می‌گوید بایدن برنده‌ی انتخابات است.

در پی این اتفاق، رسانه‌ها با توییتر ارتباط برقرار کردند تا جزئیات بیشتری از ماجرا را جویا شوند. توییتر به ورج گفته است برچسب پیشین را به‌روزرسانی کرده تا جدیدترین اطلاعات را بازتاب دهد. باوجوداین، تفاوتی محسوس بین برچسب جدید و برچسب قدیمی توییتر دیده می‌شود. در برچسب قبلی توییتر آمده بود: «چند منبع به‌شیو‌ه‌ای متفاوت از این انتخابات یاد کرده‌اند.» استفاده از این متن باعث می‌شد همچنان درباره‌ی ریاست‌جمهوری بایدن شک‌و‌شبهه وجود داشته باشد. 

مقاله‌ی مرتبط:

حال که کالج الکتورال رأی داده،‌ توییتر نه‌تنها نتیجه‌ی نهایی را پذیرفته است؛ بلکه به‌وضوح تلاش می‌کند ادعاهای ترامپ مبنی‌بر برنده‌شدن در انتخابات را دروغ جلوه دهد. در اسکرین‌شات زیر، می‌توانید متنی را ببینید که توییتر به توییت‌های ترامپ اضافه کرده است.

توییت ترامپ درمورد تقلب در انتخابات آمریکا

آیا این اقدام توییتر باعث خواهد شد ترامپ از ادعاهایش دست بردارد؟ در این زمینه شک داریم. اسکرین‌شات زیر متنی را نشان می‌دهد که فیسبوک به پست جدید دونالد ترامپ اضافه کرده است. در این متن آمده است: «مقام‌های رسمی انتخابات تابع قوانینی سخت‌گیرانه هستند و مدرکی دال‌ بر تقلب گسترده پیدا نکرده‌اند.»

پست فیسبوک ترامپ درمورد تقلب در انتخابات آمریکا

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی این خبر چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر