حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

رئیس ‌جمهور: اگر این دولت فداکاری نمی‌کرد، فضای مجازی در اختیار مردم نبود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

رئیس ‌جمهور امروز در همایش حقوق اساسی و شهروندی اظهار کرد که با فداکاری و ایستادگی زیاد دولت یازدهم و دوازدهم، فضای مجازی اکنون در اختیار مردم قرار دارد. حسن روحانی گفت: «اگر این دولت نبود فضای مجازی در اختیار مردم نبود. فداکاری و ایستادگی زیادی شد تا مردم از فضای مجازی استفاده کنند.» او اضافه کرد که کار زیادی برای تحقق این موضوع انجام شد و در کنارش سعی زیادی برای ترویج دولت الکترونیک صورت گرفت.

به ‌گفته‌ی روحانی، یکی از کارهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم، هدیه کردن فضای مجازی به مردم بود و مردم توانستند به‌وسیله‌ی موبایل هوشمند با همدیگر و با دنیا در تماس باشند و اطلاعات بسیاری را به شکل آنلاین مشاهده کنند.

به ‌گفته‌ی رئیس ‌جمهور روحانی، شفافیت زیادی بر اساس وجود فضای مجازی در کشور ایجاد شده و همین موضوع، مشاهده‌ی دقیق بودجه‌ی دولت را برای مردم امکان‌پذیر کرده است. روحانی گفت: «حضور مردم در صحنه و نقد و اعلام نظر مردم با گذشته بسیار متفاوت است. الان همه‌ی مردم همراه خودشان یک رسانه دارند و می‌توانند به‌راحتی نظرشان را بگویند، نقدشان را اعلام کنند، تشویق کنند و ترغیب کنند.»

روحانی در مورد اطلاعات لوایح بودجه که در سال‌های اخیر در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: «الان چندین سال است که همه‌ی مردم از بودجه‌ای که تقدیم مجلس می‌کنیم، مطلع می‌شوند و محتوای آن در اختیار مردم قرار می‌گیرد. مردم با شفافیت می‌توانند بخوانند، نقد و انتقاد کنند و بگویند چرا به این دستگاه بیشتر پول دادید و به آن یکی کمتر اختصاص دادید؟ چرا منابع به این شکل است؟ چرا منابع از اینجا تأمین شده است؟ مردم به‌راحتی نقد و انتقاد می‌کنند.»

رئیس جمهور اضافه کرد که در سایر حقوق مردم هم دولت حاضر تلاش کرده است حد امکان آن‌ها را اجرایی و عملیاتی کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر