وزیر بهداشت خواستار لغو پروازهای ایران به انگلیس شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به‌دنبال انتشار گزارشی درخصوص شیوع نوع جهش‌یافته‌ی کووید ۱۹ در برخی کشورها به‌ویژه کشور انگلیس که دارای بیماری‌زایی بالایی است، وزیر بهداشت خواستار لغو پروازها به این مقصد و بالعکس شد.

سعید نمکی امروز طی نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد که به‌منظور رعایت اقدامات احتیاطی دستور فرمایید از این تاریخ، کلیه‌ی پروازهای خطوط هوایی شرکت‌های ایرانی به مقصد کشور انگلستان و بالعکس لغو و کان لم یکن اعلام شود.

نمکی همچنین خطاب به معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص بررسی دقیق کسانی که مستقیم یا غیر مستقیم از مبدأ انگلیس وارد کشور می‌شوند، دستوراتی صادر کرد. وزیر بهداشت بر انجام تست، قرنطینه و مراقبت کامل از مسافرین مورد بخث و تشدید نظارت‌ها و مراقبت و انجام آزمایش‌ها COVID-۱۹ در کلیه‌ی مبادی ورودی هوایی به‌خصوص پروازهایی که از مبدأ کشورهای اروپایی صورت می‌پذیرد، تأکید کرد.

در متن نامه‌ی وزیر بهداشت به معاون وزارت بهداشت آمده است: «لطفا سریعاً کلیه‌ی کسانی که طی دو هفته‌ی گذشته از مبدأ کشور انگلیس مستقیم یا غیر مستقیم وارد کشور شده‌اند مورد بررسی قرار گرفته و تا تعیین تکلیف نتایج آزمایش‌ها مربوطه، تحت قرنطینه و مراقبت کامل قرار گیرند.»

نمکی کنترل و نظارت ذکر شده را شامل کلیه‌ی مرزهای زمینی و دریایی نیز دانست و اعلام کرد گزارش اقدامات انجام شده در اجرای این دستورالعمل باید به‌صورت روزانه به دفتر او ارسال شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر