هزینه 1.9 میلیارد دلاری ایالات متحده برای جایگزینی تجهیزات مخابراتی هواوی و ZTE

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دولت ایالات متحده کمپانی چینی هواوی را از شرکت در توسعه زیرساخت‌های 5G این کشور منبع کرده و کشورهای دیگر را نیز تحت فشار قرار داده است تا چنین تصمیمی را اتخاذ کنند. تا این لحظه، کشورهای دیگر نیز دنباله‌روی دستور دونالد ترامپ بوده‌اند و استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی را در کشور خود منع کرده‌اند. اینک اما، این کشور قصد دارد خود، جایگزین زیرساخت‌های موجود شود.

منع استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی

قانون‌گذارانِ ایالات متحده قرار است از یک برنامه 1.9 میلیارد دلاری پشتیبانی کنند که بودجه لازم برای حذف تجهیزات شبکه مخابراتی شرکت‌های چینی را فراهم می‌کند. زیرساخت‌هایی که دولت ایالات متحده آن‌ها را به عنوان خطر امنیت ملی طبقه‌بندی کرده است.

هواوی و چند شرکت چینی دیگر از جمله ZTE به عنوان یک خطر امنیت ملی برای ایالات متحده آمریکا طبقه‌بندی شده‌اند. رویترز به نقل از منابع آگاه از این روند گفته است که بودجه این برنامه جدید به عنوان بخشی جدید به لایحه 900 میلیارد دلاری کووید-19 این کشور اضافه شده است.

هواوی اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که از تصمیم FCC «برای اجباری کردن حذف محصولات خود از شبکه‌های مخابراتی» کاملاً ناامید شده است. این شرکت همچنین مدعی شده که این تصمیم‌گیری‌های غیرمعقول، شهروندان آمریکایی که در مناطق روستایی بسیار محروم زنندگی می‌کنند را آن هم در شرایط یک بیماری همه‌گیر که بیش از هر زمان دیگری به ارتباطات مطمئن نیاز است را در معرض خطر قرار می‌دهد.

انگلستان استفاده از زیرساخت‌های 5G هواوی را ممنوع کرد

انگلستان نیز اخیراً فعالیت شرکت هواوی در زیرساخت‌های این کشور را منع کرد و از شبکه‌های مخابراتی خود خواست که حداکثر تا سال 2027 میلادی همه زیرساخت‌ها و تجهیزات این شرکت چینی را از شبکه‌های خود حذف کنند. همچنین نصب تجهیزات جدید 5G هواوی نیز از سپتامبر 2021 در این کشور ممنوع شده است.

این دولت همچنین در تلاش است تا قانون جدیدی را به تصویب برساند که به موجب آن می‌تواند، اپراتورهای مخابراتی را در صورت عدم رعایت مقررات وضع شده تا 10 درصد از گردش مالی یا 100 هزار پوند به ازای هر روز جریمه کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر