حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تکنولوژی باتری کوانتوم‌اسکیپ می‌تواند بازار خودروهای برقی را متحول کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با رواج یافتن مضاعف خودروهای برقی نزد مصرف‌کنندگان، حجم بالایی از تحقیق و توسعه به فناوری‌های نسل بعدی باتری‌ها معطوف شده است. بهبود باتریها زمینه‌ساز تولید خودروهای ارزانقیمت‌تر و برد رانندگی طولانی‌تر خواهد شد، که اقبال بیشتر مصرف‌کنندگان سطح متوسط به این خودروها را در پی دارد.

 

به گزارش تک تایمز و به نقل از اسلش‌گیر، یک شرکت استارتاپ جدید به نام QuantumScape  در تکنولوژی که در نمایشگاه اخیر خود از آن رونمایی کرد می‌تواند صنعت خودروهای برقی را متحول کند.

 

کوانتوم‌اسکیپ در سال 2010 توسط جگدیپ سینگ، فریتز پرینز، و تیم هولم از دانشگاه استنفورد تاسیس شد. این محققان در حال توسعه باتری‌های حالت جامدی برای EVها و کاربردهای دیگر این صنعت هستند. باتریهای حالت جامد بسیار با باتری‌های الکترولیتی مایع که معمولا امروزه در خودروهای برقی و خودروهای دیگر استفاده می‌شوند متفاوتند.

 

الکترولیت‌ها یک جزء بسیار مهم از باتریهای استاندارد هستند. الکترولیت‌ها بخشی هستند که این امکان را فراهم می‌آورد که جریان باتری از آن عبور کند. باتری‌های AAAی معمول از هیدروکسید پتاسیوم و آب به عنوان الکترولیت استفاده می‌کنند که باعث می‌شود به یک ورق‌برگردان بالقوه تبدیل شوند از این جهت که پتانسیل بالاتری برای ذخیره‌سازی انرژی به ازاء حجم دارند، سریع‌تر شارژ می‌شوند، و ایمن‌تر از باتری‌های لیتیوم-یونی فعلی هستند.

 

باتری‌های حالت جامد از این نظر ایمن‌تر هستند که هیچ الکترولیت مایعی که نشت کند در آنها وجود ندارد، و جداساز بین آند و کاتد اکسیدی است که امکان اشتعال ندارد. باتری‌های EV معمول بعضا پس از تصادف‌ها دچار آتش‌سوزی می‌شوند. مزیت عمده این نوع جدید باتری این است که پتانسیل شارژ شدن سریع را دارند. قابلیت شارژ مجدد باتری در 15 دقیقه می‌تواند صنعت خودروهای برقی را متحول کند.

 

سهام کونتوم‌اسکیپ، پس از ادغام با Kensington Capital Acquisition  و تبدیل شدن به یک شرکت سهامی عام، در سه ماهه اخیر حدود 90 درصد رشد یافته که نشانگر دلگرمی بازار به محصولات آن است.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر