احراز هویت با اثر انگشت در واتس اپ بتا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



اسکرین شات منتشر شده از واتس اپ در اینترنت نشان می‌دهد که این اپلیکیشن فاصله چندانی با ارائه ویژگی احراز هویت از طریق اثر انگشت ندارد. در ادامه با جزئیات بیشتر در تک تایمز همراه باشید.

واتس اپ اپلیکیشن اندروید بتا خود را به نسخه ۲٫۱۹٫۸۳ به‌روز‌رسانی نموده که نشانه‌هایی از یک ویژگی احراز هویت جدید با قابلیت استفاده از اثر انگشت در آن دیده می‌شود. مدتی است که این کمپانی در حال کار بر روی ارائه این ویژگی است و به‌روز‌رسانی مورد‌نظر نشان می‌دهد که واتس اپ حالا بیش از هر زمان دیگری به آن نزدیک شده است.

یک اسکرین شات توسط WABetaInfo، یک دنبال کننده بتا، در اینترنت منتشر شده است که ظاهر این ویژگی و چگونگی فعال سازی آن را نشان می‌دهد.

بنابر گفته WABetaInfo، این ویژگی که به کاربران اجازه می‌هد با استفاده از اثر انگشت، حساب خود را لاک و آنلاک کنند، به صورت پیش‌فرض فعال نبوده و از طریق آدرس Settings >Account >Privacy > Use Fingerprint to Unlock می‌توان نسبت به فعال‌سازی آن اقدام نمود. زمانی که ویژگی احراز هویت واتس اپ فعال شود، این اپلیکیشن اثر انگشت شما را ثبت می‌کند. سپس بعد از ثبت اثر انگشت، واتس‌اپ از شما سوال می‌کند که آیا می‌خواهید که اپلیکیشن در چه زمانی قفل شود؟ بلافاصله (بعد از اینکه اپلیکیشن را ترک کردید)، بعد از یک دقیقه، بعد از ۱۰ دقیقه، یا بعد از ۳۰ دقیقه. واتس اپ نشانه‌ای را به کاربران نمایش خواهد داد تا به آن‌ها اعلام کند به احراز هویت از طریق اثر انگشت نیاز است. همچنین اگر بعد از چند بار تلاش، اثر انگشت وارد شده تایید نشود، یک پیغام خطا در این رابطه توسط اپلیکیشن به نمایش در می‌آید.

البته این ویژگی هنوز فعال نیست و حتی کاربران آخرین نسخه بتا واتس اپ یعنی نسخه ۲٫۱۹٫۸۳ نیز قادر به دیدن آن نخواهند بود. این ویژگی برای کابران بتا در به‌روز‌رسانی بعدی ارائه می‌شود. لازم به ذکر است که ویژگی احراز هویت از طریق اثر انگشت درحال حاضر برای کاربران IOS در نسخه‌های عادی واتس اپ آن‌ها وجود دارد.

شما در‌ این باره چه فکر می‌کنید؟ در صورت ارائه ویژگی احراز هویت از طریق اثر انگشت آیا از آن استفاده خواهید کرد؟ با ما در بخش نظرات همراه باشید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.