پلتفرم Protect فیس بوک در سال 2021 در دسترس افراد بیشتری قرار می گیرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – فیس بوک قصد دارد تا در آینده به منظور افزایش محافظت از حساب های کاربران خود، پلتفرم Protect را در اختیار افراد بیشتری قرار دهد.

پلتفرم Protect فیس بوک یک پلتفرم نظارت روی امنیت بوده که برای مقامات رسمی در طول انتخابات 2020 ایالات متحده ارائه شده است. ظاهرا این پلتفرم در سال 2021 برای افراد بیشتری اقبل دسترس می شود. طبق گزارش رسانه خبری Axios، نیت گلیچر، رییس سیاست امنیتی فیس بوک گفته که پلتفرم Protect برای روزنامه نگاران، فعالان و وکلای حقوق بشر ارائه خواهد شد. این پلتفرم شامل نظارت بلادرنگ روی حساب های کاربری سیاسی مرتبط با انتخابات خارج از کشور، جهت تحت نظر گرفتن فعالیت های مخاطره آمیز و هکینگ می شود.

فیس بوک همچنین کلیدهای امنیتی فیزیکی را جهت استفاده از اعتبارسنجی دو فاکتوری در اختیار آن ها قرار می دهد. طبق گفته های گلیچر، اعتبارسنجی دوفاکتوری برای بیش از 70 درصد افراد دخیل درانتخابات 2020 فعال بوده است. این کلیدهای سخت افزاری همچنین در اختیار کاربران عادی فیس بوک قرار می گیرد. کاربران پس از خرید این کلیدها می توانند به طور آنلاین، آن ها را به حساب های کاربری خود ثبت (رجیستر) کنند.

طبق گفته های گلیچر، از آنجا که صفحات مخاطره آمیز می توانند موجب انتشار آسیب های بالقوه شوند، فیس بوک در حال تلاش برای افزایش محافظت از حساب های کاربران خود است. البته این فعالیت ها، شاید برای منحرف کردن انتقادهایی که پس از انتصاب رسمی جو بایدن به مقام رییس جمهوری در ژانویه جاری می شوند، کافی نباشد.

در ماه سپتامبر، مدیر کمپین جو بایدن نوشته بود که پلتفرم Protect موجب تقویت حساب های خبری فراجناجی شده که اطلاعات نادرست را منتشر می کنند. این احتمال وجود دارد که بحث های سیاسی در چهار سال آینده تحت کنترل قرار گیرند، چرا که ظاهرا هر دو جناح به دنبال اصلاح قانونی هستند که زیربنای اینترنت است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر