حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اضافه شدن ویژگی‌های امنیتی بیشتر به فیس‌بوک موبایل

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فیس‌بوک روز سه‌شنبه اعلام کرد که از سال آینده به کاربران اجازه خواهد داد تا ویژگی‌های امنیتی فیزیکی را به‌عنوان راهی برای تأیید هویت خود قبل از ورود به این اپلیکیشن تلفن همراه شبکه اجتماعی تنظیم کنند. این شرکت در حال حاضر گزینه‌ای را برای نیاز به یک کلید امنیتی سخت‌افزاری برای اتصال به رایانه رومیزی قبل از هر بار ورود به سیستم ارائه می‌دهد. به گفته این شرکت، کاربران می‌توانند یک کلید سخت‌افزاری از خرده‌فروشان خریداری کنند و آن را در فیس‌بوک ثبت کنند.

اقدام فیس‌بوک برای معرفی ویژگی احراز هویت جدید برای همه کاربران که از طریق استفاده از کلیدهای فیزیکی عمل می‌کند، گزارش قبلی وب‌سایت خبری Axios را تأیید می‌کند. بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان اعلام کرد که قصد دارد برنامه امنیتی Facebook Protect خود را برای حساب‌هایی که دارای حساسیت بالا هستند (از جمله حساب نامزدهای انتخابات) و همچنین برای حساب‌های بیشتری در سال آینده به‌صورت جهانی گسترش دهد. راه‌اندازی سرویس‌های امنیتی جدید به دنبال هک شبکه اجتماعی رقیب فیس‌بوک یعنی توییتر در ماه ژوئیه رخ داد که بسیاری از حساب‌های مشهور از جمله حساب رئیس‌جمهور منتخب یعنی جو بایدن و ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا را به خطر انداخت.

facebook

برای استفاده از ویژگی امنیتی جدید، نیاز به یک کلید امنیتی سازگار با استاندارد U2F است

برنامه امنیتی Facebook Protect که هم‌اکنون در آمریکا قابل‌استفاده است، راهی را برای سیاستمداران، سازمان‌های دولتی و کارمندان انتخابات در نظر می‌گیرد تا مقررات امنیتی اضافی مانند احراز هویت دوعاملی و نظارت لحظه‌ای را برای تهدیدهای احتمالی هک در دسترس داشته باشند. فیس‌بوک گفت که این برنامه از هم‌اکنون در دسترس کاربرانی مانند روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر که در معرض خطر بیشتری قرار دارند و ممکن است توسط هکرهای خبره مورد حمله قرار گیرند، در دسترس خواهد بود.

فیس‌بوک گفته است کاربرانی که قصد دارند امنیت فیزیکی حساب خود را تضمین کنند، ابتدا باید احراز هویت دوعاملی را از طریق پیام متنی یا برنامه احراز هویت شخص ثالث فعال کنند. سپس، کاربران می‌توانند یک کلید امنیتی سازگار با U2F مانند یک دستگاه USB ویژه با پشتیبانی از این استاندارد را به‌عنوان یک روش احراز هویت به حساب خود اضافه کنند و هنگام ورود به سیستم حساب‌های خود از آن استفاده کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر