بنچمارک سری می نوت‌بوک پرو ۲۰۲۱ شیائومی منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شیائومی به دلیل عرضه تلفن‌های هوشمند خود بسیار مشهور است، اما این شرکت در بخش‌های مختلف فناوری نیز فعالیت می‌کند. دو سال پیش، این شرکت وارد بازار رایانه‌های قابل حمل شد و از آن زمان به‌روزرسانی‌های سری می نوت‌بوک خود را ارائه می‌دهد. در اوایل سال جاری، این شرکت می نوت‌بوک پرو ۱۵ ۲۰۲۰ را با پردازنده نسل دهم اینتل رونمایی کرد. به نظر می‌رسد اکنون این شرکت در حال آماده‌سازی مدل جدید می نوت‌بوک پرو ۲۰۲۱ با پردازنده رایزن ۵ ۵۶۰۰H شرکت AMD و همچنین پردازنده نسل یازدهم اینتل است.

نسخه اینتل می نوت‌بوک پرو ۲۰۲۱

Mi Notebook Pro 2021

دیروز، بنچمارک این نوت‌بوک جدید به‌عنوان «لپ‌تاپ TIMI» منتشر شد. نسخه اول دارای پردازنده نسل یازدهم اینتل با مدل Core i7-11370H با ۴ هسته، ۸ رشته و یک حافظه کش ۱۲ مگابایتی L3 است. فرکانس پایه این پردازنده ۳٫۳۰ گیگاهرتز است و حداکثر فرکانس آن ۴٫۷۸ گیگاهرتز است. نرم‌افزار گیکبنچ در این دستگاه با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اجرا شد و امتیاز ۱۵۷۲ را در بخش تک‌هسته‌ای و امتیاز ۵۰۶۵ را در آزمون چندهسته‌ای به دست آورد.

Mi Notebook Pro 2021

نسخه دوم این لپ‌تاپ دارای پردازنده نسل یازدهم اینتل با مدل Core i5-11300H است. در امتیازات تک و چندهسته‌ای به ترتیب امتیاز ۱۴۳۶ و ۴۹۱۲ را کسب کرد. فرکانس پایه این پردازنده ۳٫۱۱ گیگاهرتز و حداکثر ۴٫۳۸ گیگاهرتز است. این دستگاه دارای حافظه کش ۸ مگابایتی L3 است که کمتر از نسخه قبلی است. هر دو مدل دارای ۱۶ گیگابایت رم هستند.

نسخه AMD می نوت‌بوک پرو ۲۰۲۱

Mi Notebook Pro 2021

برای کسانی که رایزن شرکت AMD را ترجیح می‌دهند، یک نسخه رایزن ۵ ۵۶۰۰H با ۶ هسته و ۱۲ رشته وجود دارد. فرکانس پایه این پردازنده ۳٫۳۰ گیگاهرتز و حداکثر فرکانس آن ۴٫۲۴ گیگاهرتز است. رم هر دو دستگاه ۱۶ گیگابایت و حافظه کش L3 آن‌ها ۱۶ مگابایت است.

طبق گزارش وبلاگ چینی ITHome، هر دو مدل در اوایل سال آینده وارد بازار خواهند شد. کاربران می‌توانند انتظار حاشیه‌های نازک‌تر، صفحه‌کلید با اندازه کامل به همراه نور پس‌زمینه، حافظه SSD و احتمالاً پردازنده‌های گرافیکی انویدیا را داشته باشند. متأسفانه، هنوز جزئیات و ویژگی‌های زیادی درباره این محصولات منتشر نشده است. با این حال، نتایج گیکبنچ نشان می‌دهد که شیائومی در حال انجام آزمون‌هایی بر روی مدل‌های آینده است. به نظر می‌رسد که این شرکت با سری می ۱۱ خود، و هم‌اکنون با مدل‌های جدید می نوت‌بوک پرو، شروع پرقدرتی را برای سال ۲۰۲۱ خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، ممکن است قیمت سری می نوت‌بوک پرو جدید در زمان ورود به بازار حدود ۱۰۰۰ دلار باشد. با این حال، نسخه AMD ممکن است کمی دیرتر به بازار برسد و همچنین گران‌تر باشد. البته، ما انتظار داریم این شرکت در طول سال ۲۰۲۱ از دستگاه‌های بیشتری رونمایی کند. درست مانند سال ۲۰۲۰، این شرکت ممکن است لپ‌تاپ‌های بیشتری را در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ معرفی کند. علاوه بر این، ما خوشحال خواهیم شد از اینکه شیائومی وارد بازار پردازنده‌های نوت‌بوک با معماری آرم در سال ۲۰۲۱ شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر