تبلیغات در گشت و گذار؛ ابزار جدید تبلیغات برای توسعه‌دهندگان

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ظهور اینترنت و نفوذ گسترده‌ی آن در لایه‌های مختلف جوامع بشری باعث شده است مفاهیم جدیدی خلق شود یا پروتکل‌هایی که پیش از اینترنت مورد استفاده قرار می‌گرفتند، به‌صورت کامل دگرگون شوند. بازاریابی از جمله‌ی این حوزه‌ها است که پس از همه‌گیر شدن اینترنت، شاهد تغییرات گسترده‌ای بوده و در حال حاضر تبلیغات در دنیای آفلاین را به زیر سایه‌ی خود برده است. بدون شک موتورهای جست‌وجو، شبکه‌های اجتماعی و همچنین پلتفرم‌هایی نظیر بازارگاه‌‌های خرید و فروش کالا، خدمات و اپلیکیشن‌ در این تغییرات بی‌تأثیر نیستند؛ چراکه داده‌های حاصل از تعامل کاربران باعث می‌شود این پلتفرم‌ها قادر باشند تبلیغات را به‌صورت هدف‌دارتر نمایش بدهند و اثربخشی بیشتری داشته باشند. 

بازار به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و فروش اپلیکیشن در کشور با آگاهی از این موضوع، سال گذشته سرویس تبلیغات در جست‌وجو (Search Ads) را رونمایی کرد. حال با گذشت بیش از یک سال از رونمایی این سرویس، بازار طی رویدادی که پنجشنبه‌ی گذشته به‌صورت آنلاین برگزار کرد، سرویس‌های جدید تبلیغاتی خود را رونمایی کرد که در کنار تبلیغات در جست‌وجو، شامل تبلیغات در گشت‌وگذار و تبلیغات در ویدئو می‌شود. تبلیغات در گشت‌وگذار سرویس جدیدی است که سامان مهدور (مدیر محصول تبلیغات در گشت‌وگذار) طی مراسم روز پنجشنبه به ارائه‌ی توضیحاتی در رابطه با عملکرد آن پرداخت. 

اگر به بازار سر بزنید، در قسمت جزئیات اپلیکیشنی که در صفحه‌ی آن قرار دارید، چند دسته از برنامه‌ها را مشاهده خواهید کرد که تحت عناوین مختلف در قسمت جزئیات قرار دارند. این اپلیکیشن‌ها شامل موارد «برنامه‌های مرتبط»، «دیگران نصب کرده‌اند» و «برنامه‌های مشابه» می‌شوند. برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های مشابه، بخشی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند از امکان تبلیغات برنامه‌های خود در آن استفاده کنند. ایده‌ی بهره‌گیری از بخش جزئیات اپلیکیشن برای تبلیغات از آنجا شکل گرفته که رفتاری با عنوان بازارگردی در کاربران رؤیت شده است؛ یعنی برخی کاربران در بازار با مراجعه به قسمت جزئیات اپلیکیشن‌ها به‌دنبال گزینه‌های مشابه می‌گردند و آن‌ها را نصب می‌کنند. اما استفاده از تبلیغات در این بخش چه مزایایی برای کاربران دارد؟ مهدور در سخنان خود به دو مزیت اصلی تبلیغات در گشت‌وگذار اشاره کرد که نشأت‌گرفته از رفتار کاربران است. به ادعای مدیر محصول تبلیغات در گشت‌وگذار، کاربرانی که به قسمت جزئیات یک اپلیکیشن مراجعه می‌کنند، معمولا اعتماد بالایی به بازار دارند. ضمنا باید به کیفیت بالای چنین کاربرانی اشاره کرد که  خود را در وفاداری و همچنین درآمد بیشتر برای توسعه‌دهندگان نمایش خواهد داد. 

مزایده صفحه جزئیات برنامه

تبلیغات در گشت‌وگذار چطور کار می‌کند

سامان مهدور اعلام کرد که فرایند انجام تبلیغات در گشت‌وگذار با استفاده از اطلاعاتی آغاز می‌شود که توسعه‌دهندگان در اختیار بازار قرار می‌دهند. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن می‌توانند حداکثر هزینه‌ی مورد نظر برای هر نصب و سقف بودجه‌ی روزانه‌ی خود برای دریافت نصب را به بازار اعلام کنند و پس از آن، بازار اپلیکیشن‌های مشابه را بر اساس این اطلاعات انتخاب می‌کند و به کاربران نمایش می‌دهد. در واقع با هر بار باز شدن صفحه‌ی مربوط به یک اپلیکیشن خاص، مزایده‌‌ای برای بخش جزئیات اپلیکیشن مورد نظر ثبت می‌شود با درنظرگرفتن احتمال نصب آگهی با توجه به ارتباط اپلیکیشن و همچنین قیمت نصب اعلام‌شده توسط توسعه‌دهنده، جایگاه اپلیکیشن در قسمت جزئیات مشخص می‌شود. مهدور اعلام کرد که بازار به‌صورت خودکار و براساس اطلاعات ارائه‌شده توسط توسعه‌دهنده، بهینه‌ترین حالت را برای نمایش در تبلیغات در گشت‌وگذار انتخاب می‌کند تا توسعه‌دهندگان بهترین آمار نصب را از این روش تجربه کنند. 

آمار ارائه‌شده توسط مهدور نشان از این دارد که LTVا(Life Time Value) کاربرانی که از طریق بخش جزئیات به نصب یک اپلیکیشن اقدام کرده‌اند، ۱۰ درصد بیشتر از متوسط LTV برای اپلیکیشن‌های بازار است. همین فاکتور را می‌توان گواهی بر این ادعا خواند که کاربرانی که از طریق قسمت جزئیات به نصب اپلیکیشن اقدام می‌کنند، ارزش بیشتری برای توسعه‌دهندگان به ارمغان می‌آورند. 

نظر شما در مورد تبلیغات در گشت‌وگذار چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر