تولید گوشی‌های آیفون ۱۲ برای سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ در حدود ۳۸ درصد رشد خواهد داشت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل خانواده‌ی آیفون ۱۲ را به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های زنجیره‌ی تأمین، با تأخیر و در دو مرحله روانه‌ی بازار کرد. گوشی‌های یادشده برای اولین ‌بار از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G) بهره می‌برند، تمامی آن‌ها به صفحه‌نمایش OLED مجهز شده‌اند و در بطن آن‌ها تراشه‌ی قدرتمند A14 وظیفه‌ی پردازش‌های سنگین را بر عهده دارد. ظاهرا این ویژگی‌ها با استقبال بی‌سابقه‌ی خریداران مواجه شده است.

مقاله‌ی مرتبط:

شواهد نشان می‌دهد که اپل با تقاضای زیادی برای مدل‌های آیفون ۱۲ روبه‌رو شده و سفارش تولید گوشی‌ جدید به شرکای مونتاژکننده را برای نیمه‌ی نخست ۲۰۲۱ افزایش داده است. با استناد به گفته‌ی تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری کاون، انتظار می‌رود افزایش تقاضا برای گوشی‌های آیفون ۱۲ تا سال ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد و در نهایت، تولید آن در سه‌ماهه‌ی نخست سال آینده‌ی میلادی با رشد ۳۸ درصدی مواجه شود.

کاون در آخرین یادداشت خطاب به سرمایه‌گذاران، می‌گوید تولید آیفون در سه‌ماهه‌ی منتهی به مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) به ۵۱ میلیون دستگاه خواهد رسید که نسبت به بازه‌ی مشابه‌ سال پیش،  حدود ۳۸ درصد افزایش خواهد داشت و حتی از پیش‌بینی ماه گذشته مبنی بر فروش ۴۷ میلیون دستگاه پیشی خواهد گرفت. این تغییرات عمدتا شامل افزایش سفارش آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و ​​آیفون ۱۲ پرو مکس است؛ درحالی‌که گفته می‌شود تقاضا برای کوچک‌ترین آیفون امسال (آیفون ۱۲ مینی) با استقبال کم‌تری روبه‌رو بوده و تخمین‌های حمل‌ونقل برای آن بدون تغییر باقی مانده است.

بر اساس آمار منتشرشده، بخشی از تقاضای چشمگیر در چین رخ داده و اپل فقط در ماه نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۱۳۹۹) با فروش بیش از ۶ میلیون واحد آیفون در بازار این کشور و کسب سهم ۲۰ درصدی بازار، بهترین عملکرد خود را در چند سال اخیر به ثبت رسانده است. گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها در حال حاضر ۷۹ میلیون واحد آیفون را برای بازه‌ی زمانی منتهی به دسامبر (آذر-دی) تولید و روانه‌ی بازار کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، ۱۳ درصد افزایش به خود دیده است.

به نقل از تحلیل‌گران کاون، خانواده‌ی آیفون ۱۲ در مجموع حدود ۸۲ درصد از این محموله‌ها را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که در بازه‌ی زمانی سال گذشته سری گوشی‌های آیفون ۱۱، تقریبا ۷۴ درصد از سهم فروش را به خود اختصاص داده بودند؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که با وجود تقاضای بیشتر، تعداد کل گوشی‌های تولیدشده‌ی اپل با احتساب آیفون ۱۲، در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ در حدود ۷۵ میلیون دستگاه برآورد می‌شود که در مقایسه با ۸۴ میلیون آیفون تولیدشده در طی دو سال گذشته روندی نزولی داشته است.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، این می‌تواند به دلیل تأخیر در تولید آیفون‌های جدید و ارسال آن‌ها در دو مرحله باشد. طبق آمار ارائه‌شده، به‌طور کلی تمام واحدهای آیفون تولیدشده در سال ۲۰۲۰، شامل ۱۹۳ میلیون دستگاه می‌شود که ۳ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است؛ اما تحلیل‌گران بر این باورند که تعداد آیفون‌های سال ۲۰۲۱ تا ۲۱۵ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر