مشخصات نخستین لپ تاپ هواوی با تراشه کایرین لو رفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چندی پیش گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد هواوی روی چندین رایانه شخصی کار می‌کند که از تراشه‌های سیلیکون خود این شرکت استفاده می‌کنند. اگرچه این شرکت تاکنون تائید کرده که رایانه‌ رومیزی آن از تراشه HiSilicon ARM قدرت می‌گیرد، ولی اینک جزئیاتی از نوت بوک در دست ساخت این کمپانی منتشر شده است. البته این اطلاعات رسمی نیستند و منبعی آن‌ها را فاش کرده است بنابراین نمی‌توان با قطعیت صحت آن‌ها را تائید کرد.

یکی از منابع معتبر در شبکه اجتماعی چینی ویبو تصویری از جعبه نوت بوک جدید هواوی را منتشر کرده است که جزئیاتی از این محصول را فاش می‌کند. این دستگاه از چیپست کایرین ۹۹۰ قدرت می‌گیرد و به ۸ گیگابایت حافظه رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD و نمایشگری ۱۴ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰P مجهز شده است. این لپ تاپ روی سیستم عامل Deepin OS 20 مبتنی بر لینوکس سوار شده ولی انتظار می‌رود در آینده از سیستم عامل اختصاصی خود هواوی تحت عنوان هارمونی / HarmonyOS پشتیبانی کند.

مشخصات لپ تاپ هواوی با تراشه کایرین

خود این لپ تاپ Qingyun L410 نام دارد و نسخه ارزان میت بوک ۱۴ محسوب می‌شود. علاوه بر این‌ها، از آنجایی که تراشه کایرین ۹۹۰ مجهز به مودم ۵G یکپارچه است، انتظار می‌رود لپ تاپ مورد بحث نیز از ارتباط ۵G پشتیبانی کند.

در هر صورت، این لپ تاپ به احتمال زیاد نخست در بازار چین عرضه خواهد شد و احتمالاً پس از مدتی روانه دیگر بازارهای بین‌المللی شود. باید منتظر ماند و دید که خود شرکت Huawei چه زمانی قصد رونمایی از جدیدترین لپ تاپ خود را دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر