تلویزیون QNED ال جی در رویداد CES 2021 معرفی می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت ال جی به زودی تلویزیون های مینی LED را به خط تولید خود اضافه می کند. این محصول که با نام تجاری QNED شناخته می شود، به سبب بهره مندی از فناری لوکال دیمینگ تصاویر دقیق تری را به نمایش می گذارد.

در حال حاضر عمده توجهات به سمت تلویزیون OLED خارق العاده ال جی و پنل های LCD آن متمرکز شده است. اما این شرکت اخیرا اعلام کرده که در سال 2021، خط تولید تلویزیون های مینی LED خود را نیز آغاز می کند. این محصول که با برند QNED شناخته می شود، جایگاه ویژه ای را در بخش LCD شرکت خواهد داشت.

جالب است بدانید که سامسونگ هنوز از فناوری مینی LED در تلویزیون های QLED LCD استفاده نکرده، با این حال کمپانی TCL این فناوری را در تلویزیون های LCD سری 6 و سری 8 به کار برده و توانسته نظرها را به سوی خود جلب کند.

تلویزیون QNED ال جی در اندازه 86 اینچی و با ده مدل مختلف (با رزولوشن 4K و 8K) به بازار عرضه می شود. سیستم نوری مینی LED دستگاه نسبت به فناوری اج-لیت (قرار گرفتن ال ای دی ها در محیط صفحه LCD) و آرایه کامل (قرار گرفتن ال ای دی ها در پشت پنل LCD) که در تلویزیون های معمولی به خدمت گرفته شده، کنتراست و کنترل نور بیشتری را به دست می دهند. ظاهرا ال جی در نظر دارد تا همچنان از فناوری نانو سل و کوانتوم دات در پنل ها استفاده کند.  

نکته جالب توجه دیگر درباره تلویزیون QNED ال جی ، بهره مندی از فناوری لوکال دیمینگ یا نوردهی محلی است که باعث بهبود نسبت کنتراست و نمایش دقیق تر تصاویر می شود. ال جی در رویداد CES 2021 که با توجه به شرایط کنونی قرار است به صورت مجازی برگزار شود، رسما از محصول جدید خود رونمایی می کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر