حذف حالت Astrophotography از دوربین اولترا واید پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت گوگل حالت عکاسی Astrophotography یا همان عکس برداری نجومی را از دوربین اولترا واید پیکسل 5 و مدل 5G گوشی پیکسل 4a حذف کرد.

اپلیکیشن گوگل کمرا یا به اختصار GCam بدون شک یکی از نقاط قوت گوشی های پیکسل بوده که از زمان معرفی تا کنون، ویژگی های جذاب و متنوع بسیاری به آن اضافه شده است. حالت Astrophotography (یا عکس برداری نجومی) یکی از این ویژگی ها بود که سال گذشته همراه با سری گوشی های پیکسل 4 (پیکسل 4 و پیکسل 4 XL) در دسترس علاقه مندان قرار گرفت. البته دارندگان پیکسل های قدیمی تر نیز به تدریج توانایی استفاده از آن را پیدا کردند. گوگل سال 2020، این قابلیت را به دوربین اولترا واید گوشی های جدید پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G نیز اضافه کرد. با اینکه تنها چند ماه از عرضه این محصولات می گذرد، خبر رسیده که شرکت قابلیت مذکور را از روی آن ها برداشته است.

حالت عکاسی استروفوتوگرافی به کاربر اجازه می دهد تا تصاویر با کیفیت و خارق العاده ای را از آسمان شب به ثبت برساند. فرایند عکاسی در این حالت حدود یک الی چهار ثانیه به طول می انجامد و ستارگان و سایر اجرام نزدیک به زمین در تصاویر به خوبی قابل رویت هستند. برای رسیدن به نتایج بهتر نیز می توان از سه پایه یا هر نوع پایه دیگر استفاده کرد.

همانطور که می دانید دوربین های اولترا واید در حالت کلی کیفیت و قدرت سنسورهای اصلی را ندارند. با اینکه دوربین اولترا واید پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G تصاویر قابل قبولی را در روشنایی روز به ثبت می رساند، اما در طول شب ضعیف عمل می کند. بنابراین شاید تصمیم اخیر گوگل مبنی بر حذف حالت Astrophotography در بروزرسانی 8.1  Google Camera، چندان هم بی دلیل نباشد. البته ناگفته نماند که امکان عکاسی نجومی با استفاده از دوربین استاندارد این محصولات (با دیافراگم f/1.7) همچنان وجود دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر