اپل تراشه‌ای بر پایه آرم با ۶۴ هسته طراحی می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل با موفقیت در زمینه طراحی و تولید تراشه نشان داد که تراشه ۵ نانومتری M1 که در آخرین خانواده مکینتاش استفاده شده است، بسیار قدرتمند است. انتظار نمی‌رود که غول فناوری آمریکایی در این مرحله متوقف شود زیرا انتظار داریم که در سال‌های آینده، تعداد زیادی تراشه با تعداد هسته بالا به بازار وارد شود. یک افشاگر اشاره کرده است که اپل ممکن است در حال کار بر روی یک تراشه ۶۴ هسته‌ای باشد اما به احتمال زیاد در آینده آن را در هیچ مدل قابل حمل مک مشاهده نخواهیم کرد.

پیش از این گفته می‌شد که تیم توسعه اپل بر روی طراحی یک تراشه ۳۲ هسته‌ای برای سری دستگاه‌های کاری اپل متمرکز شده‌اند

اهداف LeaksApplePro از انتشار توییت رمزنگاری‌شده زیر هرچه باشد، این امر می‌تواند به آن معنی باشد که اپل در حال کار بر روی چیزی بزرگ‌تر است تا عملکرد محاسباتی را واقعاً به قله بعدی برساند. در حال حاضر، تراشه ۸ هسته‌ای M1 در دسترس وجود دارد اما در آینده باید انتظار داشته باشیم که تعداد هسته‌ها به‌شدت افزایش یابد. طبق گزارش قبلی، گفته می‌شد که اپل در حال توسعه یک تراشه ۳۲ هسته‌ای احتمالاً برای مک پرو آینده خود همراه با یک بخش پردازنده گرافیکی سفارشی برای قطع وابستگی به کارت‌های گرافیک AMD است.

LeaksApplePro

دستگاه‌های آینده شرکت اپل ممکن است به سطح خنک‌کننده پیشرفته‌ای نیاز نداشته باشند

مک پرو که گفته می‌شود در حال توسعه است تقریباً در نیمی از دستگاه‌های کاری فعلی استفاده خواهد شد. با توجه به اینکه انتظار می‌رود اپل کارایی سیلیکون سفارشی خود را بهبود بخشد، دستگاه‌های آینده این شرکت ممکن است به سطح خنک‌کننده پیشرفته‌ای نیاز نداشته باشند. با این حال، آینده محاسبات به این معنی است که ما می‌توانیم در آینده سیلیکون ۶۴ هسته‌ای اپل را شاهد باشیم، اما چه زمانی می‌توان انتظار آن را داشت؟ متأسفانه، رمزنگاری این توییت به این معنی است که LeaksApplePro جزئیات فراوانی را ارائه نکرده است، اما او می‌گوید که «به‌زودی به شما خواهم گفت». بنابراین، ما برای به‌روزرسانی‌های بیشتر منتظر او خواهیم بود.

اپل سیلیکون ۶۴ هسته‌ای جدید ممکن است در کنار مک پرو ۳۲ هسته‌ای جدید ارائه شود که در این صورت، شرکت اپل هزینه بیشتری برای محصول قدرتمندتر خود طلب خواهد کرد.

با نگاهی به قابلیت‌های M1، قدرت مک پرو ۳۲ هسته‌ای باید کافی باشد تا بتواند هر پردازشی را با سرعت انجام دهد. بنابراین مشخص نیست که مدل ۶۴ هسته‌ای چه کسانی را هدف قرار خواهد داد با این فرض که اپل در حال کار بر روی چنین تراشه‌ای باشد.

حتی اگر اپل واقعاً در حال کار بر روی یک تراشه ۶۴ هسته‌ای باشد، در حال حاضر هیچ راهی برای دانستن این مسئله وجود ندارد. بنابراین، ما به خوانندگان خود توصیه می‌کنیم که هم‌اکنون همه این اطلاعات را صد در صد باور نکنند. ما مانند همیشه، با به‌روزرسانی‌های بیشتر باز خواهیم گشت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر