هواوی: سیستم‌عامل هارمونی روی ۱۰۰ میلیون دستگاه از ۴۰ برند مختلف عرضه می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت هواوی اوایل امروز کنفرانس Developer Day را برگزار و در آن از جدیدترین نسخه بتای توسعه‌دهنده اپلیکیشن موبایل سیستم عامل هارمونی ۲٫۰ صحبت کرد. این شرکت چینی در این رویداد از افزایش روزافزون تعداد توسعه‌دهندگانِ پلتفرم اختصاصی خود خبر داد و بیان داشت که شرکت‌های مختلفی قرار است، محصولات جدید خود را با پشتیبانی از سیستم عامل هارمونی در بازار عرضه کنند.

یانگ هایسونگ (Yang Haisong)، معاون بخش نرم افزارهای تجاری هواوی در این زمینه اظهار داشت:

از زمان عرضه نسخه بتای توسعه‌دهنده اپلیکیشن موبایل سیستم عامل هارمونی ۲٫۰ در طول دو هفته گذشته، تعداد زیادی توسعه‌دهنده به اکوسیستم سیستم عامل هارمونی پیوسته‌اند. ما مشتاقانه منتظر همکاری با توسعه‌دهندگان و شرکای تجاری بیشتری برای یک وضعیت برد-برد هستیم. دهه بعدی از آن صنعت موبایل است.

علاوه بر این، طبق گزارش C114 News، شرکت هواوی قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه از بیش از ۴۰ برند مختلف را با سیستم عامل هارمونی روانه بازار سازد.

کنفرانس Developer Day هواوی

این غول فناوری چینی در روز چهارشنبه ۲۶ آذر ماه (۱۶ دسامبر)، نسخه بتای توسعه‌دهنده اپلیکیشن موبایلِ سیستم عامل HarmonyOS 2.0 را عرضه کرد که تا الان، بیش از ۱۸۰۰ گروه توسعه‌دهنده در آن ثبت‌نام کرده‌اند. این نسخه بتا می‌تواند به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن های موبایل، در توسعه برنامه‌های خود کمک شایانی کند؛ این کار با ارائه توزیع فریم‌ورک‌های اپلیکیشن، فریم‌ورک‌های رابط کاربری و DevEco Studio صورت می‌گیرد. گروه‌ای اصلی شامل WPS، Bilibili، Ctrip، iFLYTEK و… است.

هارمونی، سیستم عامل اختصاصی هواوی‌ست که توسط خود این شرکت توسعه می‌یابد و قرار است روی پلتفرم‌های مختلفی عرضه شود. به بیان دیگر، سیستم عامل هارمونی به یکپارچه‌سازی محصولات مختلف روی پلتفرم‌های متعدد از جمله گوشی های هوشمند، محصولات خانه هوشمند و دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء یا IoT می‌پردازد. تاکنون محصولات زیادی از سوی برندهای شریک هواوی معرفی شده‌اند که قرار است از سیستم عامل اختصاصی هارمونی بهره ببرند. امید می‌رود در آینده نیز شاهد رونمایی از محصولات بیشتری هم از سوی خود هواوی، هم از سوی شرکای تجاری این شرکت چینی باشیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر