حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سلطه اپل بر بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا در روز کریسمس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سال ۲۰۲۰ با تمام مشکلات و بدی‌هایش در حال اتمام است و جهان خود را آماده‌ی ورود به سال جدید می‌کند. با توجه به رسم جشن گرفتن روز کریسمس در بسیاری از کشورها و به تبع آن، خرید هدیه برای دیگران، این روز تاریخ مهمی در تقویم شرکت‌ها برای فروش محصولات محسوب می‌شود. اپل از این قاعده مستثنا نیست و شواهد نشان می‌دهد که این شرکت کریسمس شلوغی داشته است.

مقاله‌ی مرتبط:

به گزارش وب‌سایت 9to5Mac و به استناد به آمار بنیاد Flurry Analytics، اپل سلطه بر آمار فعال‌سازی گوشی‌ هوشمند روز کریسمس در ایالات متحده را حفظ کرده است و ۹ مدل آیفون جزو ۱۰ گوشی با بیشترین تعداد فعال‌سازی در این روز بوده‌اند؛ البته تعداد کل فعال‌سازی‌ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ روندی نزولی داشته است.

آمار فروش گوشی هوشمند در بازه‌ی زمانی کریسمس بازار آمریکا

بر اساس داده‌های منتشرشده، آیفون ۱۱ محبوب‌ترین آیفون فعال‌شده در روز کریسمس محسوب می‌شود و پس از آن آیفون XR و آیفون ۱۲ پرو مکس قرار گرفته‌اند. میانگین فعال‌سازی آیفون XR در بازه‌ی زمانی هفت روز مانده به کریسمس با تعداد فعال‌سازی آن در روز کریسمس برابر بوده است که نشان می‌دهد گوشی یادشده لزوما یک هدیه محبوب به‌حساب نمی‌آید؛ اما در مجموع، یک گوشی پرفروش برای اپل است. خبر جالب دیگر در مورد آمار آیفون SE است؛ گوشی مذکور بیشترین افزایش فعال‌سازی در روز کریسمس را نسبت به میانگین هفت روز قبل از آن تجربه کرده است.  فلوری آنالیتیکس در این باره می‌گوید:

آیفون ۱۱ در مقایسه با بازه‌ی زمانی ۱۸ تا ۲۴ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر – ۴ دی) با پنج درصد افزایش، بیشترین فعال‌سازی روز کریسمس را داشته. در مورد آیفون XR، تعداد فعال‌سازی‌ در روز کریسمس تقریبا مشابه متوسط ​​هفت روز گذشته است؛ یعنی نمی‌توان آن را یک هدیه محبوب برای کریسمس دانست؛ اما همچنان یک گوشی هوشمند محبوب برای مشتریان اپل محسوب می‌شود.

فعال‌سازی نسل دوم آیفون SE در روز کریسمس در مقایسه با میانگین هفت روز قبل حدود ۳۴ درصد افزایش داشته است. گوشی قابل توجهی که در لیست امسال وجود ندارد، آیفون ۱۲ مینی است که ویژگی‌های آیفون ۱۲ را با قیمت کم‌تر در قالبی کوچک‌تر به ارمغان می‌آورد؛ اما ظاهرا نسخه مینی هنوز مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار نگرفته است.

به نقل از بنیاد آماری یادشده، فعال‌سازی گوشی‌ هوشمند در روز کریسمس امسال در مقایسه با بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته، ۲۳ درصد کاهش داشته است و گفته می‌شود عوامل مختلفی از جمله تأثیر منفی همه‌گیری ویروس کرونا بر اقتصاد جوامع، در این امر دخیل بوده است. احتمال دیگر این است که محدودیت تَرَدد و به تبع آن، خانه‌نشینی مردم آمریکا، باعث شده است خرید گوشی و فعال‌سازی آن را در روزهای قبل یا بعد از کریسمس انجام دهند. این جامعه‌ی آماری روزهای آینده اطلاعات کاملی از بازه‌ی زمانی منتهی به دسامبر ۲۰۲۰ (آذر-دی) ارائه خواهد داد.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی سلطه‌ی اپل بر بازار گوشی هوشمند ایالات متحده آمریکا در روز کریسمس چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر